اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت گرفت

برقراری 400 هزار تماس تلفنی با سامانه 110 ناجا قزوین

معاون عملیات فرمانده ناجا استان قزوین با اشاره به عملیاتی شدن 35 درصد از تماس‌های سامانه 110 گفت: از مجموع 400 هزار تماس برقرار شده با سامانه 110 ناجا در سال جاری 155 هزار تماس عملیاتی شده است.

برقراری 400 هزار تماس تلفنی با سامانه 110 ناجا قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حمید محبعلی در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: از زمانی که یگان سامانه 110 فعالیت خود را به‌ صورت مستقل آغاز کرده، با بهبود 38 درصدی واحدها در سر صحنه وقوع روبه‌رو شده‌ایم.

وی افزود: مدت زمان حضور نیروهای 110 در محل مأموریت پیش از این بیش از 15 دقیقه بود که با برنامه‌ریز‌های صورت گرفته کاهش یافته و موجب افزایش رضایت‌مندی مردم شده است.

معاون عملیات فرمانده ناجا استان قزوین اضافه کرد: با اقدامات صورت گرفته اخبار فوریتی و غیرفوریتی از یکدیگر جدا می‌شود که این امر نیز در بهبود خدمات‌رسانی به شهروندان تأثیر زیادی دارد.

محبعلی ادامه داد: اخبار غیرفوریتی آن دسته از اخباری است که نیاز به مشاوره و بررسی داشته و متناسب با زمان می‌توان پیگیری‌های مربوط به آن را انجام داد بدون آن‌که به اعزام مأمور نیازی باشد.

وی با بیان این‌که 35 درصد تماس‌های برقرار شده با سامانه 110 عملیاتی شده است، عنوان کرد: در سال جاری 400 هزار تماس تلفنی با سامانه 110 ناجا برقرار شده که از این تعداد 155 هزار که معادل 35 درصد تماس‌هاست، عملیاتی شده است.

معاون عملیات فرمانده ناجا استان قزوین تصریح کرد: 35 درصد دیگر از تماس‌ها ارشادی و بقیه نیز غیرقابل پیگیری بوده است.

محبعلی گفت: از شهروندان تقاضا می‌شود با سامانه 110 تماس هدفمند داشته باشند زیرا در صورت هدفمند بودن تماس‌ها مأموران ناجا با دقت بیشتری قادر به حضور در محل و بررسی مورد ذکر شده هستند.

وی بیان کرد: تماس‌های غیرضروری موجب اتلاف وقت مأموران ناجا شده و ممکن است این امر موجب اختلال در خدمات‌رسانی به موارد دیگر شود.

سامانه 197 ناجا آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شهروندان

معاون عملیات فرمانده ناجا استان قزوین ابراز کرد: شهروندان برای انعکاس انتقادات و پیشنهادات خود می‌توانند با سامانه 197 تماس بگیرند.

محبعلی افزود: این سامانه به صورت روزانه آمار و اطلاعاتی که شهروندان در اختیار آن قرار می‌دهند را به نیروی انتظامی منعکس می‌کند.

وی اضافه کرد: موارد مطرح شده توسط مأموران ناجا بررسی شده و نتیجه بررسی نیز به تماس‌گیرندگان اعلام می‌شود.

معاون عملیات فرمانده ناجا استان قزوین ادامه داد: هرساله در روزهای پایانی سال و در آستانه فرارسیدن سال نو برای جلوگیری از سرقت‌های احتمالی نیروهای ستادی و اجرایی ناجا در مراکز تجاری و اماکن‌های پرتردد شهر استقرار می‌یابند.

محبعلی گفت: اجرای این طرح پیشگیری موجب شد در سال‌های اخیر شاهد سرقت‌های خشن در سطح استان نباشیم و از سوی دیگر این امر موجب آرامش خاطر مردم در هنگام خرید در مراکز تجاری می‌شود.

وی با اشاره به استقرار مأموران نیروی انتظامی در چهارراه‌ها بیان کرد: با توجه به افزایش ترددها و ترافیک عبوری در سطح شهر علاوه‌ بر نیروهای پلیس راهور، مأموران نیروی انتظامی نیز برای جلوگیری از سرقت‌های احتمالی در سطح معابر از قبیل کیف‌قاپی در چهارراه‌ها مستقر شده‌اند.

معاون عملیات فرمانده ناجا استان قزوین با بیان این‌که از مردم تقاضا شده برنامه‌های چهارشنبه آخر سال را به صورت محله‌محور برگزار کنند، خاطرنشان کرد: با توجه به هشدارها و تقاضاهای اعلام شده از سوی ناجا انتظار می‌رود برنامه‌های چهارشنبه آخر سال به صورت محله‌محور و با نظارت والدین برگزار شود.

محبعلی بیان کرد: به هیچ عنوان اجازه اجرای برنامه‌های چهارشنبه آخر سال در خیابان‌ها و معابر اصلی شهر داده نشده و با افراد متخلف برخورد می‌شود.

وی ابراز کرد: با توجه به نیروهای کمکی که از مراکز آموزشی ناجا در روزهای پایانی سال با این نهاد همکاری می‌کنند، امیدواریم شاهد برقراری نظم و امنیت خوبی در سطح استان باشیم.

معاون عملیات فرمانده ناجا استان قزوین با اشاره به افزایش تعداد مأموران ناجا در محورهای مواصلاتی استان عنوان کرد: در محورهای مواصلاتی پرتردد نیز پیش‌بینی‌های لازم برای استقرار ایستگاه پلیس انجام شده است.

محبعلی یادآور شد: امیدواریم با افزایش تعداد نیروهای پلیس راهور و راهنمایی و رانندگی مستقر در محورهای مواصلاتی استان شاهد کاهش چشمگیر وقوع تصادفات باشیم.

انتهای پیام/77010/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول