اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

فعالیت 328 کانون فرهنگی ـ هنری در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد/وجود 12 کانون عشایری

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگ و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: 328 کانون در روستاها و 12 کانون نیز در مناطق عشایری فعالیت دارند.

فعالیت 328 کانون فرهنگی ـ هنری در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد/وجود 12 کانون عشایری

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام رضا قاسمی عصر امروز در جمع خبرنگاران از فعالیت 450 کانون فرهنگی و هنری در مساجد کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و اظهار داشت: این کانون‌ها از دورترین و محروم‌ترین نقاط تا برخوردارترین نقطه استان حضوری فعال و چشمگیر دارند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با بیان این‌که از این تعداد 110 باب در سطح شهرستان‌های استان فعالیت می‌کنند بیان داشت:328 کانون در روستاها و 12 کانون نیز در مناطق عشایری فعالیت دارند که با همکاری هلال‌احمر در کنار کانون‌های عشایری خیمه‌های نماز برپا می‌شود.

این مسئول بیان کرد: زمانی که صحبت از مسجد و کانون فرهنگی می‌شود ذهن‌ها به سمت برنامه‌های عادی در مساجد می‌رود اما باید گفت؛ که مساجد و کانون‌ها نقشی بزرگ‌تر و فراتر در سطح مساجد ایفا می‌کنند.

قاسمی از تشکیل شورای نظارت بر کانون‌های مساجد استان با حضور نماینده ولی‌فقیه، استاندار، آموزش و پرورش، ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، ورزش و جوانان، سپاه و دیگر نهادها خبر داد و خواستار تشکیل جلسات این شورا به صورت ماهانه شد.

وی در ادامه به برنامه‌ها و فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد اشاره و اذعان کرد: اردوهای فرهنگی و آموزشی، برگزاری جشنواره سرود روستایی رضوی، برگزاری دوره اندیشه‌های آسمانی و برگزاری جشنواره نخبگان روستایی و عشایری در مشهد، اهداء نرم‌افزار به کتابخانه‌ها، فعالیت 18 نشریه تجربی، 70 حلقه تربیتی چهره به چهره، اجرای طرح قرآنی 1447 و طرح تفسیر کوتاه از برنامه‌های این واحد فرهنگی و هنری است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد از فعالیت از پنج باب کانون فرهنگی در جوار مصلی‌های استان خبر داد و اظهار داشت: 20 کانون فرهنگی و هنری نیز به صورت تخصصی در رشته‌های مرتبط مهدویت، آی تی، قرآن و نماز، هنرهای تجسمی، گردشگری، آموزش و سایر رشته‌ها فعالیت می‌کنند.

قاسمی، تعداد خانه‌های نور کهگیلویه و بویراحمد را 29 خانه عنوان و تصریح کرد: چهار خانه فرهنگ دیجیتال با خرید تجهیزات برای هرکدام به مبلغ 700 میلیون ریال در زمینه اینترنت پاک و ارائه بازی‌های رایانه‌ای اسلامی به مراجعان خدمات ارائه می‌شود.

این مسئول، تعداد کتابخانه‌های مخزن‌دار را 89 باب و کتابخانه باز را 20 باب عنوان کرد و گفت: در این کتابخانه‌ها علاوه بر کتاب‌های دینی، مذهبی، تاریخی و فرهنگی، کتاب‌های کمک درسی کنکور نیز در اختیار مراجعان قرار داده می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد در پایان به راه‌اندازی پنج کانون فرهنگی در دانشگاه‌های استان خبر داد و افزود: در کنار کانون‌های فرهنگی کتابخانه‌های مساجد نیز فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/82011/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول