اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی ایام فاطمیه صورت می‌گیرد

برگزاری نشست‌های حجاب و عفاف در کانون‌های فرهنگی مساجد اردبیل

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل گفت: همزمان با ایام پاسداشت فاطمیه نشست‌های تخصصی حجاب و عفاف برای اعضای کانون‌ها و علاقمندان برگزار می‌شود.

برگزاری نشست‌های حجاب و عفاف در کانون‌های فرهنگی مساجد اردبیل

نادر سقا امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در بزرگداشت مقام و منزلت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) برنامه‌های مختلفی در کانون‌های مساجد به ویژه در تعطیلات نوروزی تدارک دیده شده است تا علاقمندان با بهره‌گیری از این برنامه‌ها بتوانند با سیر و سلوک بزرگ بانوی اسلام و منزلت ارزشی و معنوی آن حضرت آشنا شوند.

وی عنوان کرد: ما در این ایام با برگزاری کلاس‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی حجاب و عفاف و برپایی ایستگاه‌های صلواتی سعیمان بر این است تا در گرامیداشت این ایام یک رویکرد ارزشمدارانه را درپیش بگیریم و در بیش از 450 کانون فرهنگی و هنری در سطح استان بتوانیم در خدمت مخاطبان به ویژه قشر جوان و نوجوان باشیم.

سقا تصریح کرد: در کنار این کانون‌ها تلاش می‌کنیم تا از ظرفیت 240 کتابخانه در مساجد، 9 کانون مصلی، 9 خانه دیجیتال، 40 هسته پژوهشی و 75 حلقه تربیتی چهره به چهره در گرامیداشت ایام فاطمیه بهره کافی را ببریم.

این مسئول یکی از رویکردهای جدید کانون را با توجه به محدودیت منابع دولتی جذب اعتبار خیرین و کمک‌های مردمی اعلام کرد و افزود: مساجد بهترین ظرفیت در اجرای برنامه‌های فرهنگی، ارزشی و معنوی هستند و بهتر است پایگاه اصلی گرامیداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی مساجد باشد تا تاثیرگذاری خاصی را در جامعه شاهد باشیم.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد  استان اردبیل ادامه داد: انتظار ما این است که در سال آینده نیز به مانند سال جاری با تقویت و توسعه برنامه‌های فرهنگی و هنری در مساجد بتوانیم قدرت تاثیرگذاری خودمان را در هدایت و حمایت از جوانان افزایش دهیم.

سقا افزود:امروز جوانان ما به مامن سرشار از معنویت و پاسخگویی به نیازهای و مطالبات خودشان نیازمند هستند که کانون سعی کرده در حد وسع و توان این فرصت را فراهم آورد تا ایمان نسل آینده تقویت شده و اضطراب، نگرانی و نابسامانی از اجتماع و زندگی جوانان رخت بربند.

سقا در پایان گفت‌وگو خود با خبرنگار فارس در اردبیل با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) در همه جنبه‌های می‌تواند برای نسل امروز به ویژه بانوان پیام آور عزت، شرف و شکوه معنوی باشد بهتر است ما نیز این ظرفیت را قدر دانسته و بهتر و شایسته از این فضیلت بهره‌برداری کنیم.

انتهای پیام/62004/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول