اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم عنوان کرد

تشکیل 430 کانون در مساجد قم

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم گفت: 430 کانون فرهنگی هنری در 325 مسجد استان قم ویژه خواهران و برادران تشکیل شده و به صورت جدی فعالیت می‌کنند.

تشکیل 430 کانون در مساجد قم

حجت‌الاسلام سعید روحانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم از تشکیل 430 کانون در 325 مسجد استان قم خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد، 310 کانون ویژه برادران و 120 کانون نیز ویژه خواهران است.

وی مجموع کانون‌های فرهنگی هنری تشکیل شده در استان قم را 60 کانون در روستاها و 370 کانون در حوزه شهری ذکر کرد و گفت: از مجموع کانون‌های فرهنگی هنری فعال در مساجد استان قم، 25 کانون به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم، توانمندی‌های این کانون‌ها را مورد توجه قرار داد و افزود: کانون‌های مساجد دارای توانمندی‌های ویژه‌ا‌ی در موضوعات گوناگون هستند.

وی تصریح کرد: کانون‌ها در سطح استان گسترش خوب و متوازنی دارند و دستگاه‌های گوناگون از ظرفیت‌های این شبکه اطلاع‌رسانی بهره‌مند می‌کنند.

حجت‌الاسلام روحانی بحث بی‌پولی طی 2 سال اخیر در کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: تمام دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های فرهنگی با مشکلاتی مواجه شده‌اند ولی در این دبیرخانه تلاش کرده‌ایم با استفاده از مشارکت دیگر دستگاه‌ها مشکلات مادی را پشت‌سر بگذاریم.

وی افزود: در همین راستا با شهرداری قم به ویژه معاونت فرهنگی و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، حرم مطهر حضرت معصومه (س)، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل ورزش و جوانان و موسسه‌های خاتم، آسمان، سازمان تبلیغات و دفتر تبلیغات اسلامی تعاملاتی صورت گرفت.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم اظهار کرد: امسال با 275 کانون تفاهم‌نامه اوقات فراغت داشتیم که از این شمار 191 کانون ویژه برادران و 84 کانون ویژه خواهران بودند. 

وی تصریح کرد: برنامه‌های کانون‌ها در این تفاهم‌نامه با سه رویکرد تحقق منویات رهبری، توانمندسازی کادر کانون‌ها و انسجام و هویت‌سازی برای کانون‌ها دنبال می‌شود.

روحانی شمار برنامه‌های اجرا شده توسط این دبیرخانه‌ها را مورد ارزیابی قرار داد و گفت:  امسال 36 عنوان برنامه، توسط این دبیرخانه انجام شده که از جمله آن‌ها می‌توان به حلقه‌های معرفت، کلاس‌های قرآنی، برنامه‌های تفریحی، برنامه‌های پژوهشی، خیمه شهدا، سنگر نت، خانه‌های بهشتی و پرسمان جوان اشاره کرد.

وی با اشاره به طرح خانه‌های بهشتی افزود: این طرح آموزشی ویژه والدین اعضای کانون‌ها تدوین شده است که در این راستا اساتید مجرب تربیت کرده‌ایم و در صورت درخواست مساجد نسبت به اعزام آن‌ها اقدام می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم از ایجاد 44 سایت و وبلاگ در امور مربوط به کانون‌های مساجد در قالب طرح سنگر نت در فضای مجازی خبر داد و خاطرنشان کرد: این دبیرخانه در ماه مبارک رمضان، برنامه‌های متنوعی مانند «سی شب، سی محفل» برگزار کرد.

وی همچنین برگزاری مراسم جزءخوانی قرآن کریم در حرم مطهر با مشارکت یکی از کانون‌‌ها را از دیگر برنامه‌های این دبیرخانه معرفی کرد و گفت: استان قم در این راستا مقام اول کشوری را کسب کرد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم افزود: این برنامه با همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد و هر روز 600 نفر برای حضور در این برنامه ساماندهی شدند.

انتهای پیام/78005/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول