اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی:

اجرای صحیح فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها موجب رونق اقتصادی می‌شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی گفت: اجرای صحیح فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها موجب رونق اقتصادی، کاهش نرخ تورم و بیکاری می‌شود.

اجرای صحیح فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها موجب رونق اقتصادی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک شکرالله حسن‌بیگی ظهر امروز در ستاد بزرگداشت هفته زن استان با اشاره به آغاز مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها از اواسط فروردین ماه اظهار داشت: زنان در همگامی رفتارهای اقتصادی خانواده با هدفمندی یارانه‌ها نقش موثری دارند.

وی تصریح کرد: زنان به ویژه فعالان این حوزه به عنوان تاثیرگذارترین اقشار جامعه در فرهنگ‌سازی، صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف خانواده‌ها نقش مهمی دارند و می‌توانند با راهنمایی و آگاه کردن مردم از مزایای اجرای این طرح نقش به سزایی در اجرای صحیح مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها ایفا کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی با بیان اینکه با تصویب مجلس شورای اسلامی مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده و بعد از انجام ثبت‌نام از متقاضیان نیازمند اجرایی خواهد شد، افزود: از اهداف مهم اجرای هدفمندی یارانه استفاده بهینه از سرمایه‌ها و امکانات کشور و همچنین رونق و توسعه اقتصادی بیش از پیش در کشور است.

حسن‌بیگی با تاکید بر اینکه عزم جدی دولت تدبیر و امید بر اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها در کشور و جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها استوار است بیان داشت: تعامل سه قوا و مشارکت عموم مردم نقش به‌سزایی در تحقق و اهداف ترسیم شده کشور به ویژه در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی ابراز امیدواری کرد با اجرای این حرکت بزرگ در اقتصاد کشور، شاهد رشد و توسعه ایران اسلامی باشیم.

وی یادآور شد: مرحله اول طرح هدفمندی یارانه‌ها در دولت دهم آغاز شد و بر طبق آن دولت موظف شد ضمن حمایت از افزایش مرحله‌ای قیمت حامل‌های انرژی، با پرداخت یارانه نقدی از خانوارها حمایت کند و با واقعی شدن قیمت حامل‌های انرژی پول حاصل از آن را صرف توسعه حمل و نقل عمومی، کمک به اقشار ضعیف جامعه و توسعه بیمه کند و 20 درصد درآمد یارانه‌ها نیز به بخش تولید پرداخت شود که عدم پرداخت این مهم موجب تعطیلی برخی واحدهای تولیدی شد.

حسن‌بیگی ادامه داد: در مرحله اول اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی 27 هزار میلیارد تومان در سال درآمد کسب کردیم که تاکنون سالانه 42 هزار میلیارد تومان پرداخت نقدی صورت گرفته است.

وی گفت: بالا بودن میزان هزینه‌ها نسبت به درآمد کشور موجب بدهکاری به بانک مرکزی، افزایش تورم و کمبود نقدینگی در کشور شد که در نتیجه در حال حاضر 75 هزار طرح و پروژه نیمه تمام در کشور است که برای تکمیل آنها نیازمند بیش از 317 هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری اظهار داشت: زنان می‌توانند به عنوان نیمی از آحاد جامعه نقش بسیار چشمگیری در عرصه‌های مختلف به ویژه در زمینه مباحث اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه ایفا کنند.

وی با تاکید بر اینکه افزایش رشد اقتصادی کشور موجب افزایش تولید، اشتغال و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی می‌شود افزود: در 6 ماهه اول سال جاری درصد رشد اقتصادی کشور افزایش یافته است و تلاش دولت بر افزایش هر چه بیشتر رشد اقتصادی کشور و رسیدن به اهداف چشم‌انداز 20 ساله و تحقق رشد اقتصادی 8 درصد است.

حسن‌بیگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تقارن ایام فاطمیه با ایام نوروز بر حفظ شئونات ایام فاطمیه در کنار برگزاری آداب و رسوم نوروز تاکید کرد و اظهار داشت: حضرت زهرا(س) نه تنها الگوی دختران، زنان و مادران است بلکه الگوی تمامی انسان‌هاست.

انتهای پیام/87004/ط40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول