اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر صنعت:

اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اجتناب‌ناپذیر است

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اجتناب‌ناپذیر است، گفت: مقدمات کار در حال تکمیل شدن بوده که با اجرایی شدن آن شاهد آثار مثبتی در بخش تولید خواهیم بود.

اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اجتناب‌ناپذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محسن صالحی‌نیا پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه اظهار داشت: رصد و پایش مشکلات واحدهای تولیدی جزو اولویت‌های کاری سازمان صنعت، معدن و تجارت در دولت تدبیر و امید است.

صالحی‌نیا انجام همکاری‌های لازم بین دستگاه‌های مرتبط را در خصوص رفع مشکلات این واحدها متذکر شد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های کارآفرینان در مرتفع کردن مشکلات صنعت حرف اول را می‌زند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت تعامل سازنده با کشورهای جهان را جزو برنامه‌های این وزارتخانه عنوان کرد و افزود: دولت در پی ابلاغ اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب به‌دنبال بهبود شاخص‌ها است.

صالحی‌نیا استفاده مطلوب از ظرفیت‌های تولید مهندسی، شرکت‌های دانش‌بنیان، توسعه صادرات و بهبود شاخص‌های رقابت‌پذیری را از جمله برنامه‌های دولت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد.

وی معتقد است که تاکید بر توسعه دانش فنی، بهره‌وری و بهبود کیفی در سیاست‌های ابلاغی ریاست جمهوری در راستای اقتصاد مقاومتی به چشم می‌خورد که این امر باید با نظارت مطلوب صورت گیرد.

صالحی‌نیا خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش نرخ نهاده‌های مرتبط با تولید، این بخش نیازمند توجه و حمایت ویژه است و استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در این زمینه می‌تواند راه‌گشا باشد.

این مسئول بهبود شرایط واحدهای تولیدی و استفاده بهینه از منابع انسانی را برای برون‌رفت از مشکلات فعلی صنعت کشور ضروری خواند و گفت: بانک‌ها در چارچوب قوانین و با ارائه نظرات مشورتی، واحدهای تولیدی را به نحو مطلوبی ساماندهی کنند.

به گفته صالحی‌نیا، استان کرمانشاه می‌تواند با استفاده از قابلیت‌های موجود خود از منابع صندق توسعه ملی بیشتر استفاده کند و هیچ‌گونه محدودیتی در استفاده از این منابع وجود ندارد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حتی مشکل یک واحد تولیدی نیز مهم است، تصریح کرد: واحدهای تولیدی باید حتی با حداقل ظرفیت نیز به تولید خود ادامه دهند.

صالحی‌نیا با تاکید بر اینکه اجرای فاز دوم یارانه‌ها اجتناب‌ناپذیر است، تصریح کرد: مقدمات کار در حال تکمیل بوده که با اجرایی شدن آن شاهد آثار مثبتی در بخش تولید خواهیم بود.

به گفته این مسئول، افزایش بهره‌وری، کاهش مصرف انرژی و بهبود فرآیند‌های تولید از جمله مصارف درآمدهای ناشی از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌هاست.

وی به تشکیل کارگروه تولید در وزارت صنعت، معدن و تجارت در بحث هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و بیان داشت: مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 تسهیلاتی را برای صنعت کشور فراهم کرده که واحدهای تولیدی دانش فنی و ماشین‌آلات جدید را استفاده کنند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت تعامل واقعی این وزارتخانه را با تشکل‌هایی همچون خانه صنعت و معدن را متذکر شد و گفت: تسهیل در تخصیص منابع بانک‌ها با واحد‌های تولیدی با پیگیری بیشتری دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/2700/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول