اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امور اراضی کشور بیان کرد

تولید 5 برابری محصولات کشاورزی گام مستحکم کشاورزان در راه تحقق اقتصاد مقاومتی

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: کشاورزان نمونه کشور توانسته‌اند پنج برابر حد متوسط کشور محصول تولید کنند که خود نشان‌دهنده پیشرفت خوبی در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

تولید 5 برابری محصولات کشاورزی گام مستحکم کشاورزان در راه تحقق اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، قباد افشار بعدازظهر امروز در نشست امور اراضی استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: امنیت غذا یک اصل مهم و اساسی است که با توجه به اهمیت آن در هر کشوری مبنای استقرار دولت و حکومت محسوب می‎شود.

وی تامین امنیت غذایی جامعه را یک موضوع مهم برشمرد و گفت: این مسئله مهم یکی از ارکان مهم اداره هر کشور است.

افشار خاطرنشان کرد: بر همین اساس است که جهاد کشاورزی بر دو اصل تامین امنیت غذایی و حفظ منابع پایه استوار شده است.

رئیس سازمان امور اراضی با اشاره به اهمیت توسعه کمی و کیفی تولیدات، عنوان کرد: برای تامین امنیت غذایی در چهارچوب چهار اصل باید حرکت کرد.

وی افزود: مدیریت آب و خاک، مدیریت بر تولید محصول، مدیریت بر منابع و نهادها و مدیریت بازار و عرضه محصول چهار عامل مهم در تامین امنیت غذایی است.

افشار با اشاره به اهمیت حمایت از بخش غیردولتی در تولیدات کشاورزی، عنوان کرد: باید از بخش غیردولتی و تعاونی‌های تولیدکننده حمایت ویژه‎ای شود.

افشار تصریح کرد: تولیدات بخش کشاورزی علاوه بر تامین نیاز داخلی کشور باید به کشور‌های دیگر صادر شود.

وی با اشاره به نقش تولیدات کشاورزی در اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: کشاورزان نمونه کشور توانسته‌اند پنج برابر حد متوسط کشور محصول تولید کنند که خود نشان‌دهنده پیشرفت است.

رئیس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به ظرفیت‌های خوب استان چهارمحال و بختیاری، تاکید کرد: این استان از ظرفیت کشاورزی و گردشگری خوبی برخوردار است.

وی از تشکیل یگان‌های حفاظت از اراضی کشاورزی در استان‌های کشور خبر داد و افزود: یگان‌های حفاظت استان‌ها با نظارت و گشت در اراضی کشاورزی از این اراضی حفاظت می‌کنند.

افشار بیان کرد: این یگان‌های حفاظتی در استان خراسان رضوی و تهران تشکیل شده است.

افشار گفت: تشکیل یگان‌های حفاظتی در استان چهارمحال و بختیاری باید در اولویت کاری سال آینده جهاد کشاورزی باشد.

وی سنددار شدن اراضی کشاورزی را از دیگر اقدامات مهم این سازمان برشمرد و عنوان کرد: زمین‌های کشاورزی استان باید سنددار باشد و برای اراضی کشاورزی سند کاداستری تهیه شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: باید از کوچک شدن اراضی کشاورزی جلوگیری کرد و با ارائه تسهیلات، اراضی کشاورزی توسعه یابند.

وی از اختصاص 12 خودرو صحرایی به استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و اظهار داشت: یک دستگاه خودرو صحرایی در سال 92 تحویل داده می‌‎شود و 11 خودرو صحرایی دیگر در سال آینده به استان اختصاص داده می‌شود.

انتهای پیام/68008/ط30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول