اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان همدان مطرح کرد

محوریت اقتصاد مقاومتی در برنامه‌های بسیج هنرمندان همدان

رئیس سازمان بسیج هنرمندان همدان با تأکید بر محوریت اقتصاد مقاومتی در برنامه‌های آینده گفت: این مهم در دستور کار سازمان قرار گرفته تا در راستای تحقق آن گام بردارد.

محوریت اقتصاد مقاومتی در برنامه‌های بسیج هنرمندان همدان

بهروز خانلر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به عملکرد این سازمان در سال جاری اظهار کرد: در ابتدای سال جاری همزمان با سالروز شهادت شهید آوینی و تشکیل سازمان بسیج هنرمندان به عنوان روز قشر بسیج هنرمندان همراه با یادواره شهدای هنرمند در شهرستان تویسرکان برگزار شد.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های این سازمان برگزاری جشنواره شعر بود که در این راستا بیش از 217 اثر به دبیرخانه ارسال شد و نفرات برگزیده در جشنواره سراسری شعر در استان ایلام شرکت کردند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان همدان با اشاره به برگزاری جشنواره عکس طی امسال بیان داشت: قبل از برگزاری این جشنواره در هفت شهرستان کارگاه آموزش عکاسی برای هنرمندان بسیجی برگزار شد که بیش از 475 نفر در کارگاه‌ها شرکت کردند.

وی با بیان اینکه برگزیدگان جشنواره عکس نیز در جشنواره سراسری در استان کرمان حضور یافتند، تصریح کرد: جشنواره فیلم کوتاه نیز از دیگر فعالیت‌های اجرایی طی سال جاری بوده است.

خانلر ادامه داد: این جشنواره نیز در چند بخش مختلف از جمله مستند، انیمیشن، فیلم داستانی کوتاه، فیلمنامه‌نویسی و... برگزار شد که نفرات برتر در نیمه دوم فروردین ماه 93 در جشنواره کشوری شرکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: برگزاری ورک‌شاپ یک روزه نقاشی با موضوع دفاع مقدس نیز از دیگر برنامه‌ها بود که در هفته دفاع مقدس برگزار شد و سه نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان همدان با اشاره به برگزاری جشنواره خوشنویسی در ایام‌الله دهه فجر افزود: جشنواره خوشنویسی نیز به صورت شهرستانی و استانی برگزار شد و نفرات برتر معرفی شدند.

وی با اشاره به فعالیت 9 انجمن سازمان بسیج هنرمندان در سطح استان بیان داشت: این انجمن‌ها شامل ادبیات داستانی، هنرهای تجسمی، انجمن ادبی شعر، نمایش، فیلم، خوشنویسی، موسیقی، عکس و صنایع دستی می‌شود.

خانلر با اشاره به فعالیت‌های خوب انجمن نمایش یادآور شد: هر نمایشی که در سطح استان اجرا شد با دعوت از نویسنده و کارگردان نمایش، با حضور پیشکسوتان و جوانان هنرمند در عرصه نمایش مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به هدف سازمان بسیج هنرمندان اضافه کرد: هدف از این امر ارتقای دانش بصیرتی هنرمندان بوده و درخشش نمایش‌های استان همدان در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نتیجه این نقد و بررسی‌ها است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان همدان با اشاره به برگزاری سه جشنواره کشوری در سال آینده تصریح کرد: جشنواره‌ استانی ادبیات داستانی، هنرهای تجسمی، تئاتر و جشنواره فیلم کوتاه با موضوع ماهواره از جمله برنامه‌های اجرایی در سال آتی است.

وی با بیان اینکه 3 هزار نفر در بسیج هنرمندان در سطح استان عضو هستند، افزود: 9 کانون بسیج هنرمندان نیز در سطح شهرستان‌ها فعالیت دارند.

خانلر با اشاره به فعالیت شورای عالی قشر هنرمندان در سطح استان تصریح کرد: مسئولان انجمن‌ها و جانشینان آنان نیز عضو این شورا هستند.

وی با تأکید بر محوریت اقتصاد مقاومتی در برنامه‌های آینده خاطرنشان کرد: این مهم در دستور کار قرار گرفته و در برنامه‌های استانی مانند انیمیشن و فیلم کوتاه نیز به آن پرداخته می‌شود تا در این راستا گامی برای تحقق این امر برداریم.

انتهای پیام/89006/ل40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول