اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر اصفهان:

توسعه کار‌آفرینی سبب رسیدن به اقتصاد مقاومتی می‌شود

عضو شورای شهر اصفهان گفت: توسعه کار‌آفرینی یکی از راهکار‌های لازم و ضروری برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.

توسعه کار‌آفرینی سبب رسیدن به اقتصاد مقاومتی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عدنان زادهوش پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب از سال 1388 تاکنون با نام‌گذاری این سال‌ها با عناوینی چون اصلاح الگوی مصرف، جلوگیری از اسراف، همت مضاعف، کار مضاعف، جهاد اقتصادی، تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و حماسه اقتصادی چهارچوب کلی اقتصاد مقاومتی را ترسیم کرده‌اند.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی  از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اقتصادی است که در شرایط تحریم‌ها و فشار‌های سیاسی و اقتصادی دشمنان تضمین‌کننده رشد و شکوفایی کشور است، اضافه کرد: در دیدگاه رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی با برنامه‌های ریاضت اقتصادی تفاوت دارد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه در اقتصاد مقاومتی، تحریم سبب فعال‌سازی نیرو‌های درونی و ظرفیت عظیم ملت می‌شود، تصریح کرد: در شرایط تحریم کشور به فناوری‌های پیشرفته هسته‌ای و سلول‌های بنیادی دست یافته و در نقطه مقابل نیز هرساله متناسب با رشد درآمد‌های نفتی، منحنی واردات نیز افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر واردات کشور به بیش از 50 میلیارد دلار رسیده است، ادامه داد: واردات بی‌رویه کالا‌های غربی و شرقی، بسیاری از کارخانه‌های صنعتی را با چالش مواجه کرده است.

زادهوش با اشاره به موارد لازم و ضروری برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: ثبات داشتن در برنامه‌های اقتصادی، دوری کردن از تصمیمات خلق‌الساعه، داشتن دیدگاه بلند‌مدت در سیاست‌های اقتصادی، مدیریت بهینه منابع، امنیت اقتصادی و مردمی کردن اقتصاد سبب رسیدن به اقتصاد مقاومتی می‌شود.

وی همچنین توسعه کار‌آفرینی را یکی از راهکار‌های لازم و ضروری برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: کار‌آفرینی در کشور ایران به اشتباه مترادف با اشتغال‌زایی تعبیر شده است و با کار‌آفرینی کشور به کارگاهی عظیم تبدیل می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: توسعه اقتصاد و صنایع دانش بنیان، حمایت از تولید ملی، ارتقای فرهنگ کار، توسعه صادرات غیر‌نفتی و کاهش اتکاء به نفت، استفاده از تولیدات داخلی و مدیریت و اصلاح الگوی مصرف و پرهیز از تجمل‌گرایی از راهکار‌های رسیدن به اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/63004/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول