اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر ارومیه اعلام کرد

قاچاق عامل برهم زدن تعادل اقتصادی کشور

دبیر شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر ارومیه قاچاق را عامل برهم زدن تعادل اقتصادی کشور عنوان کرد.

قاچاق عامل برهم زدن تعادل اقتصادی کشور

صادق الماسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با تاکید مقام معظم رهبری بر روی مسئله اقتصاد مقاومتی، مبارزه با قاچاق کالا، ارز، سلاح، مهمات، مواد مخدر و... در استان از سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی عنوان شده است.

وی افزود: قاچاق مواد مخدر، ارز، کالا، سوخت، سلاح و مهمات از پدیده‌های زشتی است که کشور را به چالش کشیده و باعث به وجود آمدن اختلافاتی در اجتماع شده است.

الماسی تصریح کرد: برهم زدن سطح درآمد که باعث ایجاد اختلاف طبقاتی شدید و به یغما بردن دارائی‌های کشور به سود افراد خارجی و کشورهای همسایه می‌شود از مهم‌ترین معضلات قاچاق است.

وی خاطرنشان کرد: ضربه زدن به تولید و اقتصاد داخلی، بروز اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات الکلی و به دنبال آن افزایش دزدی، کلاهبرداری، فساد اخلاقی و هزاران فساد دیگر از جمله اثرات قاچاق در جامعه است.

الماسی با بیان اینکه قاچاق بیشترین ضرر را به خانواده افراد می‌زند، عنوان کرد: کشته شدن قاچاقچیان در مرزها به دلایل متفاوتی اعم از حوادث طبیعی، عدم توجه به علایم مرزی و گرفتار شدن به دست نیروهای پلیس یا خارجی و کشته شدن مشکلاتی جبران‌ناپذیر برای خانواده قاچاقچیان به وجود می‌آورد.

دبیر شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر ارومیه اعلام کرد: امسال شش نفر از قاچاقچیان در مرزها بر اثر بهمن و سرما کشته شده‌اند و بیش از 14 مورد با سلاح شکاری اقدام به کارهای خلاف از قبیل زورگیری، خودکشی، دیگرکشی، سرقت و ... کرده‌اند.

وی اعتیاد را از دیگر مشکلات افزایش قاچاق خواند و اظهار داشت: با افزایش مواد مخدر در استان و شهرستان بیش از 100 نفر معتاد در ارومیه به اشکال متفاوتی جان خود را از دست داده‌اند.

الماسی گفت: بنابر فرموده مقام معظم رهبری همه ما در زمینه ریشه‌کن سازی قاچاق در این مرز و بوم باید به طور جهادی عمل کنیم تا ریشه‌های قاچاق را از کشورمان خشک کرده و از بین ببریم.

وی به عوامل تشدید کننده قاچاق در مناطق مرزی اشاره کرد و افزود: امروزه در روستاها بیشتر کشاورزان و دامداران به کار متداول خود نمی‌پردازند و یا زمین‌های خود را به اجاره واگذار می‌کنند که این امر باعث افزایش بیکاری در روستاها، کم شدن درآمد و روی‌آوری افراد به قاچاق می‌شود.

الماسی خاطرنشان کرد: اخیرا همایش هم‌اندیشی با روحانیون اهل سنت ارومیه جهت پیشگیری از قاچاق کالا و ارز، سلاح، مهمات و مصرف مواد مخدر در راستای تقبیح و کاهش قاچاق در مرزها برگزار شد.

انتهای پیام/61007/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول