اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شیراز

قاچاقچیان، این ‌بار به سراغ مار و لاک‌پشت رفتند

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس از کشف بزرگ‌ترین محموله قاچاق لاک‌پشت و مار در شیراز خبر داد.

قاچاقچیان، این ‌بار به سراغ مار و لاک‌پشت رفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس، حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی اظهار داشت: یک خودروی نیسان که از شمال کشور به این استان آمده و قصد فروش محموله لاک‌پشت و مار را در شهر شیراز داشت با اطلاع به‌موقع ماموران یگان حفاظت محیط زیست فارس پیش از هرگونه اقدامی طی عملیاتی برنامه‌ریزی شده به سرعت به دام افتاد.

وی افزود: این محموله شامل بیش از 600 لاک‌پشت برکه‌ای اروپایی و 400 مار از گونه‌های مختلف آبی بودند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس اضافه کرد: طی هماهنگی به عمل آمده با سازمان حفاظت محیط زیست کشور محموله کشف شده 24 ساعت بعد برای رهاسازی به زیستگاه خود به استان گیلان منتقل شدند.

ابراهیمی‌کارنامی همچنین از جریمه 2 میلیارد ریالی متخلفان این پرونده خبر داد و گفت: با توجه به نزدیک شدن به آغاز سال نو و با توجه به تجربیات سال‌های گذشته در مورد اقدام برخی افراد سودجو برای خرید و فروش گونه‌های مختلف جانوری نظیر ماهی‌ها و لاک‌پشت‌های برکه‌ای، سمندرها و مارها (گونه‌های بومی و غیربومی حیات وحش) در اماکن عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس با متخلفان برخورد جدی می‌کند و ضمن جریمه نقدی تحویل مراجع قضایی می‌شوند.

سازمان حفاظت محیط زیست کشور با هماهنگی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در آستانه نوروز و ایام تعطیلات با متخلفانی که اقدام به خرید و فروش گونه‌های جانوری وحشی مانند لاک‌پشت‌های برکه‌ای، سمندرها و یا مارهای بومی و غیربومی وحشی در اماکن عمومی و یا بازارها و یا میادین کنند به شدت برخورد قانونی می‌کند.

همچنین گشت ویژه‌ای برای کنترل در سطح این استان و برخورد با متخلفان ایجاد شده و ماموران اجرایی گارد حفاظت محیط زیست فارس در ایام تعطیلات نوروزی به صورت شبانه‌روزی عرصه‌های طبیعی این استان را در نظارت خود قرار می‌دهند.

انتهای پیام/‌2448/ن/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول