اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی خبر داد

تشدید نظارت‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی خراسان‌جنوبی در ایام نوروز

مدیر کل دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی این استان بر مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در ایام نوروز اجرا می‌شود.

تشدید نظارت‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی خراسان‌جنوبی در ایام نوروز

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی رضایی ظهر امروز در آخرین جلسه شورای مدیران دامپزشکی خراسان جنوبی اظهار داشت: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی بر مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی ویژه ایام نوروز از اواخر اسفند‌ماه جاری آغاز و تا پایان فروردین‌ماه سال آینده ادامه دارد.

وی با بیان این‌که شادابی و سلامت شهروندان و مسافران نوروزی از نکات حساس در این ایام است، تصریح کرد: روزانه 84 نفر نیروی متخصص در قالب 42 اکیپ ثابت و سیار نظارت بهداشتی را  در دو نوبت صبح و عصر بر عهده دارند.

نظارت دامپزشکی خراسان‌جنوبی بر عملکرد 856 واحد عرضه فرآورده‌های‌خام دامی در نوروز

مدیر کل دامپزشکی خراسان‌جنوبی یادآور شد: از آغاز سال جاری تاکنون 20هزار و 569 مورد بازدید بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی توسط دامپزشکی صورت گرفته است.

رضایی ادامه داد: ناظران بهداشتی دامپزشکی در ایام نوروز بر عملکرد 856 واحد فعال در این حوزه نظارت و کنترل جدی می‌کنند.

این مقام مسئول متذکر شد: سازمان دامپزشکی کشور با اجرای سیاست‌های حاکمیتی و نظارتی خود و تشدید این رویکردها در ایام ویژه نظیر تعطیلات نوروز، ارتقاء شاخص‌های بهداشتی و امنیت غذایی را با هدف نهادینه کردن فرهنگ عرضه و مصرف مواد پروتئینی سالم مد نظر دارد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از شهروندان خواست تا ضمن توجه ویژه به تاریخ تولید و انقضاء فرآورده‌های خام دامی بسته‌بندی شده، از خرید گوشت مرغ فاقد بسته بندی، گوشت قرمز فاقد مهر دامپزشکی، آلایش مرغ بدون بسته‌بندی و یا فرآورده‌های خام دامی منجمد و غیر منجمد با برچسب مخدوش خودداری کنند.

رضایی خاطرنشان کرد: شهروندان استان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در عرضه فرآورده‌های خام دامی با سامانه ارتباطی این اداره به شماره 1512 و یا شماره تلفن‌های 2-2214361 در مرکز استان و در شهرستان‌ها با شبکه‌های دامپزشکی تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/22481/ق20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول