اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار مظاهری:

«رژه 5 لشکر» ابتکار شهید صوفی بود

فرمانده طرح و عملیات تیپ 32 انصارالحسین همدان در سال‌های دفاع مقدس گفت: رژه پنج لشکر که اتفاقی بزرگ در استان را رقم زد، ابتکار شهید صوفی بود.

«رژه 5 لشکر» ابتکار شهید صوفی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، همایش بزرگ «یوسف بدر» گرامیداشت سردار شهید حسن صوفی امروز شنبه 24 اسفندماه ساعت 15:30 در مجتمع فرهنگی ابن سینا برگزار می‌شود.

درباره سردار شهید حسن صوفی چندین مصاحبه و گفت‌وگو با دوستان و هم‌رزمان این شهید بزرگوار منتشر شد که خصوصیات بارز او را بیان کردند.

سردار جعفر مظاهری نویسنده کتاب «ده متری چشمان کمین» نیز در بخشی از کتاب خود به شهید صوفی اشاره دارد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه بعد از اتمام مأموریت تیپ انصارالحسین(ع) همدان در منطقه میمک، یک پیشنهاد سبب شد اتفاقی بی‌سابقه و بزرگ به نام رژه پنج لشکر در استان همدان رخ دهد، اظهار داشت: این ابتکار و پیشنهاد زاییده فکر شهید حسن صوفی بود.

مظاهری با اشاره به کتاب «ده متری چشمان کمین» افزود: آنچه در مورد این شهید بزرگوار می‌دانستم در بخش مربوط به «پنج لشکر» کتاب و روایت سال‌های پر رمز و راز دفاع مقدس ذکر کرده‌ام.

در این کتاب به روایت سردار مظاهری آمده است: «حسن صوفی در آن‌ موقع 22 سال بیشتر نداشت اما نکته‌ها و طرح‌های او خیلی فراتر از سن و سالش بود. او انسانی مخلص، با ایمان، فداکار و نسبت به انجام امور بسیار دقیق بود. در همه مسائل جامعه و بخصوص سپاه تا حد زیادی صاحبنظر بود. اصلاً دچار روزمرگی نمی‌شد و خود را درگیر مارهای کوچک نمی‌کرد».

در این کتاب می‌خوانیم «همیشه گام‌های بلندی را در نظر داشت و به آن‌ها فکر می‌کرد و در یک کلمه ایشان مدیری لایق، با کفایت و شجاع بود. اما همه خصایص او یک طرف و اخلاص فراوان او یک طرف دیگر. این اخلاص از او انسانی خاص و برجسته ساخته بود. من از قبل او را می‌شناختم و خیلی هم ارادت داشتم اما در این رژه پنج لشکر او را خیلی دقیق‌تر شناختم و علاقه و ارادتم نسبت به او به شدت افزوده شد.»

کتاب «ده متری چشمان کمین» به کوشش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های اسلامی دفاع مقدس همدان در سال 86 به چاپ رسیده و محسن صیفی‌کار در این کتاب، بازی دراز هشت سال دفاع مقدس را از زبان سردار جعفر مظاهری، فرمانده ارشد سپاه همدان در سال‌های 71 تا 78 به تصویر کشیده است.

انتهای پیام/89034/ل30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول