اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

19 اردیبهشت 93 صورت می‌گیرد

برگزاری آزمون طرح ارزیابی مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در شهرکرد

مسئول دارالقرآن الکریم چهارمحال و بختیاری گفت: آزمون مرحله اول نهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، 19 اردیبهشت‌ماه به صورت کتبی در مرکز استان‌ برگزار خواهد شد.

برگزاری آزمون طرح ارزیابی مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مهدی پرتوی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ثبت نام حافظان قرآن کریم به منظور ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به ایشان از طریق سایت تلاوت سازمان دارالقرآن الکریم به نشانی www.telavat.ir انجام شده و تا 25 فروردین‌ماه سال 93 ادامه خواهد داشت.

وی افزود: آزمون مرحله اول نهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، 19 اردیبهشت‌ماه به صورت کتبی در مرکز استان‌ برگزار خواهد شد.

پرتوی با یادآوری اینکه آزمون مرحله اول این طرح برای حافظان 10 جزء، 20 جزء و حافظان کل قرآن کریم است، اظهار کرد: افرادی که در این آزمون شرکت می‌کنند حداقل باید حافظ 10 جزء از قرآن باشند و با شرکت در این آزمون که به صورت کتبی و چهار گزینه‌ای است به سؤالاتی در حوزه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم و حفظ قرآن پاسخ دهند که البته 80 درصد سؤالات آزمون مرحله اول شامل ترجمه و مفاهیم قرآن کریم است و 20 درصد سؤالات نیز مربوط به حفظ قرآن می‌شود.

مسئول دارالقرآن الکریم چهارمحال و بختیاری ادامه داد: شرکت‌کنندگان برای آمادگی آزمون مرحله اول این طرح می‌توانند از ترجمه‌های رایج قرآن استفاده کنند و دارالقرآن الکریم نیز ترجمه‌ آیت‌الله‌ مکارم شیرازی و استاد آیتی را معرفی کرده‌ است تا حافظان قرآن با مطالعه این ترجمه‌ها، خود را برای آزمون مرحله اول نهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن آماده کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین به منظور آمادگی حافظان قرآن برای شرکت در آزمون‌های طرح اعطای مدرک تخصصی، به غیر از رشته‌های 10 جزء، 20 جزء و کل قرآن کریم، حافظان 5 جزء قرآن نیز می‌توانند در طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن ثبت نام کنند که البته این افراد پس از قبولی در آزمون مرحله اول یا دوم طرح، مدرک تخصصی حفظ دریافت نمی‌کنند اما گواهینامه قبولی از سوی ادارات تبلیغات اسلامی استان‌ به آنها اعطا می‌شود.

پرتوی درباره آزمون‌های طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم که هرساله در چهار مرحله برگزار می‌شود، افزود: آزمون مرحله اول هرساله به صورت کتبی برگزار می‌شود و آزمون مرحله دوم که به صورت شفاهی اجرا می‌شود نیز شامل حُسن حفظ همراه با رعایت ملاک‌های تجویدی است که این آزمون نیز هرساله در تابستان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: قبول‌شدگان در آزمون مرحله اول و دوم طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم به مرحله سوم این طرح راه پیدا می‌کنند که آزمون مرحله سوم نیز هرساله در قالب مفردات قرآن برگزار می‌شود و آزمون مرحله چهارم این طرح نیز به تفسیر قرآن کریم اختصاص دارد.

انتهای پیام/68001/صا30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول