اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبر داد

حضور 5 هزار حافظ زنجانی در آزمون کتبی حافظان قرآنی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از حضور پنج هزار در آزمون کتبی طرح حافظان قرآنی خبر داد.

حضور 5 هزار حافظ زنجانی در آزمون کتبی حافظان قرآنی

حجت‌‎الاسلام علی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وظایف سازمان اوقاف و به تبع آن ادارات کل تابعه در استان‌ها برگزاری مسابقات قرآنی است.

وی با اشاره به اینکه سالانه مسابقات قرآنی مختلفی در استان برگزار می‌شود، عنوان کرد: هدف از برگزاری این مسابقات و اجرای برنامه‌های قرآنی ترویج فرهنگ و معارف دینی و قرآنی در جامعه به ویژه نسل جوان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه اخیرا نیز دومین دوره آزمون کتبی طرح تربیت حفاظ قرآنی در زنجان برگزار شد، اضافه کرد: نخستین دوره آزمون‌های طرح تربیت حفاظ قرآن کریم در استان زنجان، سال گذشته برگزار شد.

این مسئول با بیان اینکه این مسابقات در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی در کشور صورت گرفت، بیان داشت: امسال در این آزمون بیش از 5 هزار نفر از حفاظ قرآنی از استان زنجان حضور داشتند.

باقری با بیان اینکه امسال 142 حوزه برای برگزاری این آزمون در نظر گرفته شده بود، گفت: حفاظ در سراسر استان و شهرستان‌ها می‌توانستند با حضور در این حوزه‌ها در آزمون شرکت کنند.

وی از برگزاری آزمون طرح موضوعی حفظ قرآن کریم نیز اشاره داشت و افزود: برای برگزاری این آزمون کتاب حفظ موضوعی قرآن کریم منتخبی از آیات قرآن کریم و ترجمه آن در موضوعات اعتقادی، اجتماعی و اخلاقی است که توسط مجتمع فرهنگی پژوهشی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه به چاپ رسیده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه این کتاب مشتمل بر 300 آیه کاربردی قرآن شامل 150 آیه اخلاقی، 50 آیه احکام و فروع دین و 100 آیه اعتقادی است، اذعان داشت: امسال از استان زنجان 410 نفر در این مسابقه شرکت کردند.

انتهای پیام/73005/ن20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول