اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور

آزمون طرح تربیت حافظان قرآن در بابل برگزار شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بابل گفت: همزمان با سراسر کشور آزمون طرح تربیت حافظان قرآن در امامزاده قاسم بابل برگزار شد.

آزمون طرح تربیت حافظان قرآن در بابل برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، جعفر صفری بعد از ظهر امروز در حاشیه برگزاری آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از بابل، اظهار داشت: سهمیه بابل برای شرکت در این دوره از مسابقات هزار و 300 نفر بوده که بیش از 760 نفر شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه این طرح زیر نظر سازمان اوقاف و امور خیریه قرار دارد افزود: این طرح همراه با کلاس های روان‌خوانی، تجوید و حفظ موضوعی قرآن اجرا شد و به برگزیدگان آن گواهینامه رسمی و جوایز نفیس کمک هزینه حج عمره، عتبات عالیات و مشهد مقدس اعطا می‌شود.

صفری بیان داشت: این مسابقات در سه مقطع سنی خواهران و برادران از هفت تا 12 سال، 13 تا 18 سال و 19 سال به بالا برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف بابل خاطرنشان کرد: این آزمون‌ها به صورت حفظ موضوعی و آموزش مجازی در دو مرحله شفاهی و کتبی برگزار می‌شود که نوآموزان تمام موسسات قرآنی در آن شرکت کرده و آزمون در 10 رده سنی برگزار می‌شود.

این مسئول اذعان داشت: شرکت‌کنندگان در جزء 30، جزء یک و 30، جزء 30، یک و دو، پنج جزء اول ،10 جزء اول، 15 جزء اول، 20 جزء اول کل قران، 150 موضوع، 300 موضوع با هم به رقابت می‌پردازند.

صفری گفت: آزمون شفاهی از تاریخ یکم، سوم و پنجم اسفند و آزمون کتبی در تاریخ نهم اسفند سال جاری  همزمان با سراسر کشور در امامزاده قاسم بابل برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: از مهم‌ترین عامل موثر در ترویج و نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در جامعه، برگزاری مسابقات قرآنی است، این مسابقات در ارتقاء روحیه معنوی و گرایش به سمت مباحث قرآنی در جوانان و نوجوانان، دانش‌آموز و دانشجو نقش بسزایی دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: مسئولان فرهنگی در ترویج فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه نقش مهمی ایفا کرده که تاثیرگذارترین آن برگزاری مسابقات قرآنی به‌ویژه در رده‌های سنی نوجوانی و جوانی در مدارس و دانشگاه‌ها است.

صفری، اشاعه فرهنگ قرآنی را مهم‌ترین دست‌آورد مسابقات قرآنی برشمرد تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در این مسابقات جمعی از بهترین جوانان و امیدهای آینده امت اسلام محسوب می‌شوند و جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و امیدهای فراوانی به آن‌ها بسته شده که در آینده به عنوان دانش‌پژوه با قرار گرفتن در جایگاه‌های مدیریتی، بخشی از مشکلات جامعه جهانی را حل کنند.

این مسئول عنوان کرد: زمینه ایجاد شور قرآنی و ترغیب افراد برای فراگیری، آشنایی و انس با مفاهیم نورانی قرآن و عمل به آن، مهم‌ترین ضرورت‌های فرهنگی و از وظایف آحاد جامعه اسلامی است.

صفری گفت: اگر این مسابقات را به دید وسیله و شیوه‌ای برای رسیدن به زندگی قرآنی و انسان قرآنی شدن نگاه کنیم، به‌ حتم نحوه‌ی حضور و شرکت در مسابقات هم متفاوت می‌شود مسابقات قرآنی را باید دری برای ورود به زندگی قرآنی و گام برداشتن در جهت انسانی قرآنی شدن نگاه کرد.

انتهای پیام/86009/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول