اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس راه و شهرسازی همدان خبر داد

ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی و گردشگری همدان قبل از نوروز

رئیس راه و شهرسازی شهرستان همدان از ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی و گردشگری همدان قبل از نوروز خبر داد.

ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی و گردشگری همدان قبل از نوروز

رسول ابراهیم‌خانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اقدامات این اداره در راستای طرح نوروزی اظهار کرد: هر ساله با فرا رسیدن ایام نوروز و تعطیلات و بیشتر شدن سفرها اداره راه و شهرسازی اقداماتی را در راستای ایمن‌سازی محورها و مسیرهای پرتردد انجام می‌دهد.

وی افزود: شست‌وشوی گاردریل‌ها و تابلوهای اطلاعاتی بعد از هر بارش از جمله اقدامات راه و شهرسازی است که از ابتدای اسفندماه تاکنون 6 بار انجام شده و در ایام نوروز نیز همچنان ادامه دارد.

رئیس راه و شهرسازی شهرستان همدان با اشاره به لکه‌گیری مسیرهای اصلی بیان داشت: این مهم در دستور کار قرار داشت که در حال حاضر رو به اتمام بوده و تمام مسیرهای اصلی لکه‌گیری شده است.

وی تصریح کرد: اکیپ‌های شبانه‌روزی این اداره نیز تجهیز و در راهدارخانه‌ها مستقر شده‌اند تا در ایام نوروز به هم‌وطنان و مسافران خدمات‌رسانی داشته باشند.

ابراهیم‌خانی با اشاره به احتمال بارش برف در ایام نوروز یادآور شد: سه راهدارخانه کوریجان، جاده ملایر و مرکز شهرستان تا 16 فروردین ماه سال 93 آمادگی کامل برای هر بارش‌ احتمالی را دارد.

وی با بیان اینکه 47 نفر راهدار در راهدارخانه‌ها فعالیت دارند، افزود: راهداران در قالب طرح‌های ایمنی اقداماتی چون شست‌وشوی و نصب علائم، شانه‌سازی و بازدید مستمر از محورها را انجام می‌دهند.

رئیس راه و شهرسازی شهرستان همدان با بیان اینکه همدان مرکز ثقل ترانزیت زمینی در غرب کشور به شمار می‌رود، ادامه داد: با توجه به این امر بنرهای مختلفی در زمینه هشدارهای ایمنی و خیر مقدم به مسافرانی که وارد حوزه شهرستان همدان می‌شوند در جاده‌ها در حال نصب است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در محورهای گردشگری بیان داشت: تکمیل علائم و لکه‌گیری در محور گنجنامه نیز از دیگر اقدامات بوده است.

ابراهیم‌خانی با اشاره به بازگشایی جاده پیست ابراز داشت: اخیراً شاهد ریزش بهمن در چند نقطه از جاده پیست به سمت شهرستان و مسدود شدن جاده بودیم که در حال حاضر راهداران مشغول بازگشایی آن هستند و تا دو روز آینده برای تعطیلات آماده می‌شود.

وی با بیان اینکه خط‌کشی جاده حیدره نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: نصب 450 متر نیوجرسی در کناره جاده موئیجین برای حفاظت و ایمنی بیشتر، تکمیل علائم و لکه‌گیری جاده در چند نوبت از دیگر فعالیت‌های انجام شده در این مسیر است.

رئیس راه و شهرسازی شهرستان همدان اظهار کرد: نصب چراغ سولار در تقاطع جاده حیدره نیز در اولویت کاری اداره راه و شهرسازی شهرستان قرار دارد که به محض ورود چراغ‌ها به استان‌ها اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به ‌ایجاد لرزاننده‌های عرضی در محور تهران و کرمانشاه یادآور شد: حدود چهار نقطه در محور تهران و دو نقطه در محور کرمانشاه لرزاننده ایجاد شده است.

ابراهیم‌خانی با بیان اینکه خط‌کشی محور کرمانشاه و محور تهران از پلیس راه تا سه‌راهی ویان انجام شده، گفت:‌ خط‌کشی محور ملایر و جاده حیدره نیز در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: راه و شهرسازی شهرستان همدان با تمام توان و نیروهای خود در راستای ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی شهرستان تلاش می‌کند تا مسافرانی که وارد استان می‌شوند با خاطره خوش استان را ترک کنند.

انتهای پیام/89006/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول