اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای ترافیک نوشهر عنوان شد

ایمن‌سازی محور نوشهر ـ چالوس تا قبل از نوروز‌

در جلسه شورای ترافیک نوشهر راهکارها و پیشنهادات مختلفی درباره ایمن‌سازی محور نوشهر به چالوس مطرح شد تا به نحوی مشکلات وحوادث و سوانح رانندگی که در این مسیر رخ می‌دهد رفع و یا به حداقل برسد.

ایمن‌سازی محور نوشهر ـ چالوس تا قبل از نوروز‌

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، در جلسه شورای ترافیک شهرستان نوشهر که با حضور مسئولان شهری برگزار شد راهکارها و پیشنهادات مختلفی درباره ‌ایمن‌سازی محور نوشهر به چالوس مطرح شد تا به نحوی مشکلات و حوادث و سوانح رانندگی که در این مسیر رخ می‌دهد رفع و یا به حداقل برسد.

فرماندار نوشهر در این جلسه گفت: محور نوشهر به چالوس ‌به لحاظ هندسی و نوع طراحی با ‌اشکالاتی مواجه است و سبب حوادث و سوانح می‌شود.

محمدعلی قمی‌اویلی اظهار داشت: پلیس راهور باید برای محور نوشهر به چالوس یک تصمیم اساسی اتخاذ کند تا شاهد مشکلاتی در این حوزه نشویم.

وی تاکید کرد: تصمیماتی که در شورای ترافیک شهرستان گرفته می‌شود باید اجرایی شود و صرفا در همان تصمیمات باقی نماند و اگر دستگاهی مربوط، مصوبات را اجرا نکرد خودش باید پاسخگوی حوادث و سوانحی که رخ می‌دهد باشد.

فرماندار نوشهر با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز 93 و ورود مسافران و گردشگران به نوشهر ابراز داشت: افزایش تابلوهای هشداردهنده و ایجاد سرعت‌گیر در محور نوشهر به چالوس با توجه به زمان اندک باقی مانده تا نوروز 93 می‌تواند تا حدود بسیار زیادی مشکلات این مسیر را حل کند اما پس از ایام نوروز باید فاز به فاز تصمیمات بعدی اتخاذ شده را اجرا کرد.

قطع هرگونه درخت بدون اجازه شهرداری ممنوع است

شهردار نوشهر نیز گفت: قطع هرگونه درخت در خیابان و معابر در محدوده شهر بدون اجازه شهرداری و ضوابط و مقررات ممنوع است و بنابراین قطع درختان محور نوشهر به چالوس برای رفع مشکل تصادفات و سوانح نمی‌تواند راهگشا باشد ضمن آنکه قطع درخت در این محدوده باید به تصویب شورای ترافیک استان نیز برسد.

فرهاد بنی‌شیخ‌الاسلامی افزود: نصب سرعت‌گیر، اجرای آرام‌ساز به تشخیص پلیس راهور در هر نقطه از محور نوشهر به چالوس و ایجاد پل هوایی و نیز نصب دوربین‌های مکانیزه سرعت سنج می‌تواند کلید حل این معما باشد.

شهردار نوشهر تصریح کرد: اگر قرار است درختی هم قطع شود باید منابع مالی آن نیز تامین شود اما نظر قطعی شهرداری قطع درختان نیست.

 95درصد تصادفات نوشهر تنها در محور نوشهر به چالوس

 رئیس پلیس راهور نوشهر نیز اظهار داشت: محور نوشهر به چالوس در سال 91 و در طول تنها یازده ماه 95درصد تصادفات شهرستان نوشهر را به خود اختصاص داده است و بیشترین آمار منجر به جرح و فوتی در همین میسر رخ داد.

 نیکزاد عمویی خاطرنشان کرد: پس از انسداد مسیر میانی از تقاطع هلستان تا ابتدای کرکرودسر در نوشهر تاکنون هیچ تصادفی در این محور رخ نداده است و تا زمانی که تصمیم اساسی برای این محور گرفته نشود همچنان مسدود خواهد ماند.

وی گفت: بحث قطع درختان زیاد نباید مورد توجه قرار بگیرد بلکه اصلاح شکل هندسی مسیر باید در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس پلیس راهور نوشهر درباره حادثه خیزترین نقطه در محور نوشهر به چالوس اظهار داشت: نقطه خاصی را نمی‌توان در نظر گرفت که بیشترین حادثه در آنجا رخ داده باشد بلکه فراوانی تصادف در طول این مسیر توزیع شده است اما تاحدودی می‌توان گفت مقابل موسسه آموزشی مارلیک و اداره گاز کمی بیشتر بود.

تردد مسافربرهای کجور از مسیر آزاد راه ممنوع است

رئیس پلیس راه چالوس نیز گفت: فراوانی محل تردد در این مسیر باید شناسایی و جا نمایی شود و وسط بلوار برای عبور عابر پیاده باز شود و مابقی مسیر فنس‌کشی شود.

ستار شمس‌ناتری بیان کرد: اگر درختان قطع شود باز هم ممکن است حادثه رخ دهد و باید فرهنگ‌سازی شود و در این راه مردم نیز باید با ما همکاری کنند.

وی اظهار داشت: ایجاد سرعت‌گیر با فاصله حدود 200 متر به‌طوری سرعت خودروها به زیر 50 کیلومتر برسد بسیار کمک کننده است.

شمس‌ناتری درباره تردد خودروهای مسافربر کجور از مسیر آزاد راه تهران شمال به سمت کجور تصریح کرد: تردد خودروها به مقصد کجور از مسیر آزاد راه به دلیل بروز برخی مشکلات ممنوع است و باید حتما از همان جاده قدیم چالوس به مقصد کجور تردد داشته باشند.

رئیس پلیس راه چالوس در پایان یادآور شد: در صورتی که خودروی مسافربر در مسیر آزاد راه تهران شمال به مقصد کجور مشاهده شود از سوی پلیس جریمه می‌شوند.

انتهای پیام/86019/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول