اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نظارت و ارزیابی دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان:

واگذاری کارهای سنگین به زنان در کارخانه‌ها شایسته نیست

معاون نظارت و ارزیابی دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان گفت: زنان نباید به عنوان نیروی کار ارزان در کارخانه‌های صنعتی کارهای سنگین انجام دهند چراکه آنها ریحانه هستند و شایسته این موضوع نیستند.

واگذاری کارهای سنگین به زنان در کارخانه‌ها شایسته نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری و سوگواری سالروز شهادت حضرت زهرای مرضیه (س) که در مهدیه سریش‌آباد برگزار شد، با اشاره به استفاده یکی از صنایع خودروسازی از زنان به عنوان مکانیک، اظهار داشت: در این کارخانه هزار نفر از زنان به عنوان مکانیک مشغول به کار هستند که از آنان به عنوان نیروی کار ارزان حداکثر سوءاستفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه القاء به زنان برای دستیابی به حقوق خود و تساوی حقوق ساخته و پرداخته ذهن بیمار غربی‌هاست، افزود: غرب به اسم دفاع از حقوق زن بزرگترین ظلم را در حق او  روا می‌دارد که نباید اجازه بدهیم این نگرش به جامعه ما نیز رسوخ پیدا کند.

این مسئول در ادامه از حضرت زهرا (س) به عنوان مصداق عینی سوره کوثر نام برد و افزود: خیر کثیر نبوی به واسطه وجود مطهر زهرای اطهر (س) تا امروز در دنیا ساری و جاری است.

سادات خاطرنشان کرد: امروز 40 میلیون نفر از ذره نبی مکرم اسلام در دنیا وجود دارد که 3 میلیون نفر از آنان در ایران هستند و این نمود واقعی کوثر بودن حضرت زهرا و ابتر بودن آنهایی است که پیامبر اعظم(ص) را ابتر می‌دانستند.

وی حضرت زهرا (س) را محور اهل بیت عصمت و طهارت (ع) معرفی کرد و اظهار داشت: حدیث شریف کساء که از احادیث قدسی است بر محوریت زهرای اطهر قرار دارد که پدر، همسر و فرزندانشان به واسطه این وجود مبارک به عنوان آل‌الله معرفی می‌شوند.

سادات با اشاره به فضایل رفتاری و شخصیتی حضرت زهرا (س) گفت: آن حضرت اسوه‌ای نمونه برای تمامی افراد اعم از مرد و زن است چراکه جنبه‌های رفتاری ایشان تنها مختص به یک قشر خاص نیست.

به گفته سادات، همسرداری، احترام به پدر و تربیت فرزندان شایسته، از مهم‌ترین ویژگی بارز حضرت زهرا (س) است که به گفته امام خمینی (ره) اگر قرار بود خداوند از میان زنان نیز پیامبری مبعوث کند، بی‌شک آن زن وجود مطهر حضرت فاطمه (س) بود.

حجت‌الاسلام سادات در ادامه مردان بزرگ را محصول دامان زنان بزرگ برشمرد و گفت: باید شیوه زندگی خود را در عمل به شیوه زندگی معصومین نزدیک کنیم.

وی افزود: شناخت صوری و ظاهری از ائمه اطهار کافی نیست و نباید نسبت به این بزرگان دینی به عنوان یک اشیاء عتیقه گرانبها نگریست بلکه باید در عمل از آنان الگو گرفت و به جای سرمشق قرار دادن فلان هنرپیشه و فلان ورزشکار، از این الگوهای واقعی بهره جست.

به گفته وی غرب به دنبال ایجاد بحران هویتی در بین جوانان مسلمانان با دور کردن آنها از معنویت است و در همین راستا مسئولیت والدین در قبال تربیت اسلامی فرزندان، اهمیت ویژه‌ای دارد.

در ادامه این مراسم مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در سوگ یاس نبوی نوحه‌سرایی کردند.

نتهای پیام/79009/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول