اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای استفاده از تسهیلات اشتغالزایی

جاوید: بهمئی با 20 هزار بسیجی نیاز به بانک مهر اقتصاد دارد

رئیس بسیج سازندگی بهمئی گفت: این شهرستان با وجود 20 هزار بسیجی برای استفاده از تسهیلات اشتغالزایی نیاز به شعبه‌ای از بانک مهر اقتصاد دارد.

جاوید: بهمئی با 20 هزار بسیجی نیاز به بانک مهر اقتصاد دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بهمئی، مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه بهمئی و دبیر کارگروه سازندگی شهرستان بهمئی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: مقام معظم رهبری جهت عملیاتی کردن حماسه جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی خواستار تشکیل کارگروه‌های اقتصادی در مجموعه بسیج سازندگی شدند.

حجت‌الله جاوید کارگروه‌های حقوقی و حمایت مربوط به اقتصاد مقاومتی، فرهنگ در اقتصاد مقاومتی، شناسایی استعدادهای انسانی و ایده‌ها با تکیه بر اقتضائات مکانی، شناسایی زمینه‌های فعالیت اقتصادی، تسهیلات و تعاونی‌های تولید، توزیع و آموزش و تدوین اقتصاد مقاومتی را از کارگروه‌های تشکیل شده در این راستا عنوان کرد.

وی گفت: فرهنگ‌سازی و استفاده از ظرفیت‌های موجود با رعایت اصل صرفه‌جویی، تقبیح ناهنجاری‌هایی از قبیل رانت، بی‌عدالتی، بروکراسی طولانی مدت و آموزش‌هایی در خصوص عدم مصرف کالاهای تجملی و غیر ضروری از جمله اقداماتی است که می‌تواند تاثیر گسترده‌ای در اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی در سطح کشور داشته باشد.

دبیر کارگروه سازندگی شهرستان بهمئی تصریح کرد: در سال 92 جهت اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی نزدیک به 500 میلیون ریال وام عقود اسلامی و 50 میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به طرح‌های پرورش مرغ بومی و پرورش قارچ در اختیار بسیجیان شهرستان بهمئی قرار دادیم.

جاوید اضافه کرد: همچنین با همکاری اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان بهمئی به تعداد 90 نفر کارآموز بسیجی خواهر و برادر به مدت 200 ساعت کلاس پرورش مرغ بومی - محلی و پرورش قارچ خوراکی در سطح شهرستان برگزار شد که امید است در سال آینده کلاس‌هایی از قبیل پرورش زنبور، خیاطی و گلدوزی راه‌اندازی شود.

این مسئول ضمن بررسی مشکلات منطقه خواستار تامین اعتبار جهت ایجاد طرح‌های اشتغالزایی در سطح شهرستان بهمئی شد.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان بهمئی از مسئولان شهرستانی و استانی خواست با توجه به اینکه شهرستان بهمئی نزدیک به 20 هزار نفر بسیجی دارد تدابیری اندیشیده شود تا جهت رفاه حال بسیجیان و دریافت آسان و سریع‌تر وام‌های اشتغالزایی با توجه به هزینه ایاب و ذهاب و خطرات جاده‌ای سفر به شهرستان‌های همجوار و تحقق هر چه بهتر اقتصاد مقاومتی یک شعبه از بانک مهر اقتصاد در شهر لیکک دایر شود.

جاوید در پایان گفت: بومی‌سازی شیوه‌های اجرای آموزش با توجه به اقلیم شهرستان، اختصاص زمان و ساعت مشخص برای پرداختن به اقتصاد مقاومتی در نشست‌ها و همایش‌ها، استفاده حداکثری از ظرفیت سازمان‌های متولی آموزش‌های کارآفرینی و توسعه اشتغال برنامه‌های بسیج سازندگی برای ارتقای سطح آموزش‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان می‌باشند.

انتهای پیام/82018/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول