اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی خبر داد

وجود 2800 میلیارد تومان منابع بانکی آزاد در خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی از وجود 2800 میلیارد تومان منابع بانکی آزاد در خراسان رضوی خبر داد و گفت: باید از این ظرفیت استفاده کرد.

وجود 2800 میلیارد تومان منابع بانکی آزاد در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علیرضا رشیدیان ظهر امروز در هشتمین جشنواره کارآفرینان برتر که با حضور برخی مسئولان کشوری و استانی در تالار نور مشهد برگزار شد؛ اظهار کرد: مشهد به عنوان پایتخت معنوی کشور، شهری ‌ملی است که باید در راستای توسعه اقتصادی آن از تمامی امکانات بالقوه و موجود در خراسان رضوی استفاده کرد.

وی افزود: با استفاده از امکانات مالی، نیروی انسانی و... موجود در این استان با استفاده از برنامه‌ای راهبردی و مشخص می‌توان در راستای اعتلای استان گام برداشت.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی گفت: در خراسان رضوی باید با مشارکت همه دستگاه‌ها و بسیج امکانات و مشارکت آحاد ملت شامل دانشگاهیان، صاحبان صنایع، بخش خصوصی، جوانان و همه افرادی که دلشان در اعتلای این استان می‌تپد مشکلات را شناسایی کرده و با رویکرد عدالت اجتماعی درصدد رفع آن اقدام کنیم.

رشیدیان با بیان اینکه دولت تدبیر و امید زمینه مشارکت همه موارد مذکور را در رابطه با اعتلای استان فراهم می‌کند تا مشکلات، راهکارها و... در حوزه کارآفرینی مطرح شود افزود: رونق بخشی به حوزه‌های مختلف استان اعم از معدن، صنعت و... و ایجاد اشتغال، گردش صحیح اقتصاد و... باید مورد توجه باشد.

وی تصریح کرد: تقوای انقلاب اسلامی پرهیز و گوشه‌نشینی نیست بلکه ستیز و آباد کردن است.

وی ادامه داد: در حال حاضر خراسان رضوی با بیش از 6 هزار واحد صنعتی که 95 درصد آن را بخش خصوصی تشکیل می‌دهد، از رتبه چهارم صنعتی در کشور برخوردار است.

استاندار خراسان رضوی همچنین با اشاره به اینکه ظرفیت‌هایی مانند وجود مضجع امام رضا (ع)، جاذبه‌های معنوی و ورود سالانه میلیون‌ها مسافر و زائر به این استان می‌تواند در بخش خدمات، فرصتی مناسب برای آن باشد؛ افزود: باید افزایش زیرساخت‌های خدمات زیارتی را مد نظر قرار دهیم.

وی تصریح کرد: این استان در حوزه کشاورزی نیز دارای ظرفیت‌های خوبی است که می‌تواند در صنایع تبدیلی استان مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت خوب حوزه صنعت در خراسان رضوی با وجود 37 شهرک صنعتی گفت: ظرفیت خوب استان در زمینه‌های رشد صنایع دستی و هنرهای سنتی را نیز نباید نادیده بگیریم.

رشیدیان افزود: ظرفیت خوب سنگ‌های معدنی خراسان رضوی نیز که از 64 ماده معدنی در کشور 46 ماده آن در خراسان رضوی است قابل توجه بوده که بهره‌برداری از آنها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: خراسان رضوی قطب اول کشور در سنگ‌های معدنی است و معادن فیروزه آن دارای شهرت جهانی هستند.

وی ادامه داد: با توجه به نیروهای کارآمد در زمینه‌های سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی که باید برحسب اولویت از نیروهای بومی استفاده شود در حال حاضر برخی از سرمایه‌گذاران در حوزه معدن را سرمایه‌گذاران خارج از استان تشکیل می‌دهند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر زمینه‌های گاز، نفت و محصولات تابع آنها نیز در خراسان موجود است که باید مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با اشاره به تشکل‌های صادراتی در استان گفت: ضعف‌های موجود در این مورد باید شناسایی و برطرف شود تا بتوانیم در عرصه رقابت جهانی با اقتصادی پویا گام برداریم.

رشیدیان تصریح کرد: باید برای مصالح اقتصادی استان و کشور با استانداردسازی محصولات و توجه به صادرات در عرصه بازارهای جهانی به ماندگاری در این بازارها بیندیشیم.

وی با تأکید به اینکه ورود به بازارهای جهانی آسان است اما مسئله مهم ماندگاری در این بازارها است گفت: اکنون بازار ترکمنستان را تحویل کشورهای رقیب داده‌ایم که باید برای برگرداندن آن تلاش کنیم.

وی با اشاره به مشکلات جدی در حوزه آب طی سال آینده در استان به دلیل کاهش نزولات آسمانی و کاهش ورودی آب به سدهای استان افزود: رفع این معضل مستلزم اقدامات برنامه‌ریزی شده و جامع است.

رشیدیان با بیان اینکه 90 درصد آب استحصال شده استان در حوزه کشاورزی استفاده می‌شود که 70 درصد آن نیز پرت می‌شود؛ گفت: در این مورد نیازمند اصلاح روش‌های کشاورزی و اصلاح کانال‌های آب هستیم.

وی تصریح کرد: باید در همه موارد ذکر شده از ظرفیت‌های بخش خصوصی، سرمایه‌گذاری و زمینه‌های مساعدتی که در استان موجود است را با توجه به اولویت بخشی استفاده کرد.

انتهای پیام/2202/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول