اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

همگام با انتخابات ریاست جمهوری افغانستان/98

سخنگوی والی «زابل»: 20 مرکز رأی‎‌گیری ولایت زابل با تهدیدهای امنیتی مواجه است

سخنگوی والی زابل در جنوب افغانستان با اشاره به وضعیت امنیتی این ولایت برای برگزاری انتخابات و انجام رقابت‎های انتخاباتی در این ولایت اظهار داشت که 20 مرکز رأی‌گیری در ولایت زابل با تهدیدهای امنیتی مواجه است.

سخنگوی والی «زابل»: 20 مرکز رأی‎‌گیری ولایت زابل با تهدیدهای امنیتی مواجه است

«محمدجان رسولیار»، سخنگوی والی زابل در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، با اشاره با ناامنی‌ها در آستانه انتخابات این کشور گفت که 20 مرکز رأی‎‌گیری در ولایت زابل با تهدیدهای امنیتی مواجه است و امکان مسدود بودن این مراکز در روز انتخابات نیز وجود دارد.

وی افزود: نیروهای امنیتی ولایت زابل تلاش می‌کنند تا امنیت این مراکز رأی‌گیری را تا روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان، تأمین کنند.

به گفته رسولیار، قرار است 80 مرکز رأی‌گیری در ولایت «سرپل» در شمال افغانستان در روز برگزاری انتخابات گشایش یابد، اما 20 مرکز آن تاکنون با تهدیدهای امنیتی مواجه است.

سخنگوی والی زابل گفت که نیروهای امنیتی افغان با هماهنگی دیگر مقام‎های این ولایت برنامه‎ای را روی دست گرفته‎اند و امیدوارند تا از آن طریق بتوانند امنیت را در سراسر زابل تأمین کنند.

وی همچنین تأکید کرد که پس از آغاز رقابت‎های انتخاباتی مشکل امنیتی در مسیر برنامه‎های انتخاباتی در این ولایت بوجود نیامده است.

گشایش دفاتر ستادهای انتخاباتی 5 کاندید انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در ولایت زابل

رسولیار در ادامه سخنان خود به فعالیت تیم‎های انتخاباتی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت که دفاتر ستادهای انتخاباتی پنج کاندید انتخابات ریاست جمهوری در این ولایت گشایش یافته است.

به گفته وی، «زلمی رسول»، «اشرف‎غنی احمدزی»، «عبدالله عبدالله»، «قطب‎الدین هلال» و «گل‎آغا شیرزی» از کاندیداهایی هستند که تیم‎های انتخاباتی آن‎ها دفاتر انتخاباتی خود را در ولایت زابل ایجاد کرده‎اند.

سخنگوی والی زابل همچنین تصریح کرد که تیم‎های انتخاباتی زلمی رسول، عبدالله عبدالله و اشرف‎غنی احمدزی نخستین تیم‎های انتخاباتی بودند که دفاتر خود را در ولایت زابل ایجاد کردند.

به گفته وی، ایجاد این دفاتر انتخاباتی در هماهنگی با مقام‎های این ولایت بوده و در عین حال چند تیم انتخاباتی دیگر نیز با مقام‎های این ولایت برای ایجاد دفتر هماهنگی کرده‎اند.

این مقام ولایت زابل تأکید کرد که فعالیت این تیم‎های انتخاباتی تاکنون بدون چالش بوده است و برخی ناامنی‌ها نتوانسته برای آن‎ها مشکل‎ساز شود.

حضور چشمگیر مردم زابل در برنامه‌های انتخاباتی

رسولیار در ادامه با اشاره به حضور مردم زابل در برنامه‌های انتخاباتی گفت که شرکت مردم در این ولایت در برنامه‌های انتخاباتی نسبت به گذشته چشمگیر بوده است.

وی افزود: آمارهای مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات در بخش اخذ کارت رأی‎ نشان می‎دهد که اکثر ساکنان این ولایت کارت‎های رأی‎‌گیری دریافت کرده‌اند.

سخنگوی والی زابل گفت که شهروندان ولایت زابل در برنامه‎های انتخاباتی که از سوی هواداران تیم‎های انتخاباتی برگزار می‎شود نیز استقبال پرشوری کرده‌اند.

وی یکی از دلائل افزایش شرکت مردم در برنامه‎های انتخاباتی را افزایش سطح آگاهی آن‌ها از روند انتخابات و اهمیت آن دانست.

این در حالی است که بر اساس تقویم از پیش تعیین شده کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان قرار است این روند ملی افغانستان در 16 فروردین سال آینده در سراسر این کشور برگزار شود.

ناامنی، سرمای هوا، مداخله کشورهای خارجی و هشدار شبه‎نظامیان طالبان به مردم مبنی بر عدم شرکت در انتخابات بزرگترین چالش‎ها فرا روی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان شمرده می‎شود.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول