اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

همگام با انتخابات ریاست جمهوری افغانستان/97

سخنگوی والی «سرپل»: وضعیت امنیتی سرپل در آستانه انتخابات مناسب است

سخنگوی والی سرپل در شمال افغانستان با اشاره به وضعیت امنیتی این ولایت در آستانه انتخابات این کشور اظهار داشت که وضعیت امنیتی این ولایت برای برگزاری انتخابات و انجام رقابت‌های انتخاباتی، مناسب است.

سخنگوی والی «سرپل»: وضعیت امنیتی سرپل در آستانه انتخابات مناسب است

«محمدحامد علمی» سخنگوی والی سرپل در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، گفت که وضعیت امنیتی این ولایت برای برگزاری انتخابات و انجام رقابت‎های انتخاباتی مناسب است.

وی افزود: پس از آغاز رقابت‎های انتخاباتی در این ولایت مشکل امنیتی بوجود نیامده و نیروهای امنیتی این ولایت تلاش دارند تا وضعیت امنیتی جاری را حفظ کنند.

به گفته علمی، وضعیت امنیتی ولایت سرپل برای برگزاری انتخابات و رقابت‎های انتخاباتی از سوی نیروهای امنیتی این ولایت تأمین شده است.

سخنگوی والی سرپل در ادامه تصریح کرد که امنیت اکثر مراکز رأی‎گیری در این ولایت تأمین است و تنها 16 مرکز رأی‎گیری در معرض ناامنی قرار دارد.

وی افزود: نیروهای امنیتی ولایت سرپل برای رفع تهدیدهای امنیتی برنامه‎ دقیقی را طراحی کرده و بر اساس آن قادر به تأمین امنیت این مراکز رأی تا روز برگزاری انتخابات خواهند بود.

به گفته علمی، آمار دقیق مراکز رأی‎گیری در این ولایت معلوم نیست، اما با گذشت هر روز آمار گشایش مراکز رأی‎گیری در این ولایت افزایش می‎یابد.

این مقام ولایت سرپل تأکید کرد که برنامه‎های انتخاباتی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، تیم‎های انتخاباتی و شرکت مردم تاکنون بدون هیچ نوع تهدیدی در این ولایت انجام شده است.

اکثر تیم‎های انتخاباتی فعالیت خود را آغاز کرده‎اند

علمی در ادامه سخنان خود به فعالیت تیم‎های انتخاباتی در این ولایت اشاره کرد و گفت که پس از آغاز رقابت‎های انتخاباتی اکثر تیم‎های کاندیداها دفاتر ستادهای خود را در این ولایت ایجاد کرده‎اند.

این در حالی است که از میان تمام کاندیداهای ریاست جمهوری، تیم‎های «زلمی رسول»، «اشرف‎غنی احمدزی»،«عبدالله عبدالله»، «گل‎آغا شیرزوی» و «قطب‎الدین هلال» بیشترین فعالیت انتخاباتی در این ولایت را داشته‎اند.

سخنگوی والی سرپل گفت که تیم‎های زلمی رسول، عبدالله عبدالله و اشرف‎غنی احمدزی در نخستین روزهای آغاز رقابت‎های انتخاباتی دفاتر خود را در این ولایت ایجاد کردند.

وی تأکید کرد که برنامه‎های این کاندیداها از سوی هواداران آن‎ها برای ساکنان ولایت سرپل تشریح شده و تاکنون چندین گردهمایی نیز برگزار کرده‌اند.

به گفته این مقام ولایت سرپل، تاکنون هیچ کاندید ریاست جمهوری برای ارائه برنامه و برگزاری گردهمایی به این ولایت سفر نکرده است.

آمار حضور ساکنان سرپل در انتخابات افزایش یافته است

سخنگوی والی سرپل در ادامه سخنان به حضور شهروندان این ولایت در برنامه‎های انتخاباتی اشاره کرد و گفت که آن‎ها نسبت به انتخابات ریاست جمهوری پیشین در این دوره حضور بیشتری دارند.

وی افزود: اکثر ساکنان ولایت سرپل کارت‎های رأی‎‌ دریافت کرده‌اند و می‎خواهند در روز برگزاری انتخابات به پای صندوق‎های رأی حاضر شوند و از این حق خود بهره‌ ببرند.

به گفته علمی، ساکنان این ولایت با شرکت در برنامه‎های انتخاباتی تیم‎های کاندیداها نشان داده‎اند که آن‎ها می‎خواهند در انتخابات آزاد و عادلانه سال آینده در افغانستان شرکت کنند.

وی حضور شهروندان این ولایت در برنامه‎های انتخاباتی را بدون هیچ چالشی عنوان کرد و گفت که آن‎ها تاکنون با چالشی مواجه نبوده‌اند.

بر اساس تقویم از پیش تعیین شده کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، قرار است این روند ملی در این کشور در 16 فروردین سال آینده برگزار شود.

ناامنی، سرمای هوا، مداخله کشورهای خارجی در امور انتخابات و هشدار طالبان به مردم مبنی بر عدم شرکت در انتخابات از چالش‎های فرا روی این روند ملی افغانستان به شمار می‎روند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول