اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

همگام با انتخابات ریاست جمهوری افغانستان/95

سخنگوی والی «تخار»: چالش امنیتی برای برگزاری انتخابات در ولایت تخار وجود ندارد

سخنگوی والی تخار با اشاره به وضعیت امنیتی این ولایت در آستانه انتخابات افغانستان، اظهار داشت که برای برگزاری انتخابات و انجام رقابت‌های انتخاباتی هیچ چالش امنیتی در این ولایت وجود ندارد.

سخنگوی والی «تخار»: چالش امنیتی برای برگزاری انتخابات در ولایت تخار وجود ندارد

«سنت‎الله تیمور»، سخنگوی والی تخار در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، گفت: با ایجاد پاسگاه‎های امنیتی هیچ چالش امنیتی فرا روی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی سال آینده افغانستان دراین ولایت وجود ندارد و امنیت مراکز رأی‌گیری در این ولایت تأمین شده است.

به گفته وی: نیروهای امنیتی افغان از شروع روند گردهمایی‎های انتخاباتی در این ولایت، تاکنون بیشتر برای امنیت رقابت‌های انتخاباتی در این ولایت تلاش می‌کنند.

به همین دلیل از آغاز گردهمایی‎های انتخاباتی تاکنون هیچ حادثه‌ای که روند رقابت‌های انتخاباتی را مختل کند در این ولایت صورت نگرفته است.

به گفته سخنگوی والی تخار، اکثر کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، دفاتر انتخاباتی خود را در این ولایت ایجاد کرده‌اند و هیچ چالشی که مانع فعالیت آن‌ها شود، وجود ندارد.

وی افزد: فعالیت‎ دفاتر کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان همه روزه فعال هستند.

تمام مراکز رأی‎‌گیری فعال هستند

سخنگوی والی تخار در ادامه گفت که در این ولایت 215 مرکز رأی‌گیری وجود دارد که در روز برگزاری انتخابات همه‎ای این مراکز باز و فعال خواهند بود.

به گفته وی، مواد انتخاباتی به تمام مراکز رأی حتی در نقاط دور دست این ولایت انتقال داده شده است.

تیمور تاکید کرد که نیروهای امنیتی افغان برای ایجاد امنیت کامل تلاش می‌کنند تا تمام شهروندان در فضایی امن در روز برگزاری انتخابات در مناطق این ولایت شرکت کنند.

مردم ولایت تخار در انتخابات شرکت می‎کنند

سخنگوی والی تخار در ادامه به فعالیت گسترده مردم در امنیت انتخابات و همچنان شرکت پرشور شهروندان این ولایت اشاره کرد و گفت: تمام شهروندان این ولایت با علاقمندی زیاد در انتخابات شرکت می‎کنند. همچنین بسیاری از شهروندان کارت رأی‎ دریافت کرده‌اند و در روز انتخابات، رئیس جمهور آینده خود را تعیین خواهند کرد.

وی افزود: گردهمایی‎های برگزار شده در این ولایت، نشان می‎دهد که تمام شهروندان تخار از گردهمایی‎های نامزدهای مورد نظر خود با شور و شوق استقبال کرده‌اند.

تیمور خاطر نشان کرد که در تمام نقاط این ولایت، نگرانی امنیتی وجود ندارد تا مانع حضور مردم در برگزاری گردهمایی‎ها و روز انتخابات شود.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان در 16 فروردین سال آینده برگزار شود.

ناامنی، سرمای هوا در برخی از مناطق این کشور و مداخله کشورهای غربی در امور انتخابات از جمله چالش‎های فرا روی این روند ملی در افغانستان شمرده می‎شوند.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول