اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پایگاه پژوهشی برج‌های آرامگاهی مازندران:

بقعه شمس ‌آل‌رسول با حفظ بنای تاریخی بازسازی می‌شود

مدیر پایگاه پژوهشی برج‌های آرامگاهی مازندران گفت: بقعه شمس ‌‌آل‌رسول با حفظ بنای تاریخی بازسازی می‌شود.

بقعه شمس ‌آل‌رسول با حفظ بنای تاریخی بازسازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، سعید سلیمانی صبح امروز در نشست ساماندهی و مرمت بقعه شمس آل‌رسول ابراز داشت: هر کشوری به گذشته خود ‌بالیده و آن را تکیه‌گاهی برای خود می‌داند، پس لازم است ما نیز به گذشتگان و تاریخ خود توجه ویژه داشته باشیم.

وی ادامه داد: در زمینه بازسازی بقاع متبرکه در آمل چندی قبل با ساماندهی و ساخت فضای بقعه متبرکه ناصرالحق ملقب به ناصر کبیر اقدام بزرگی انجام شده است.

سلیمانی تصریح کرد: در بازسازی و مرمت بقعه ناصرالحق علاوه بر حفظ و توجه خاص به بناهای تاریخی برای تحکیم ارتباط در زمینه‌های مختلف با کشورهای اسلامی و مسلمان دیگر نیز حرکات مهم و اساسی انجام شد.

وی با اشاره به بازسازی بقعه شمس آل‌رسول که یکی از بقاع مهم استان مازندران محسوب می‌شود، یادآور شد: این بقعه و اثر تاریخی بنا به ویژگی کالبدی و فرهنگی جزو سه بنای مهم و حساس استان تلقی می‌شود.

مدیر پایگاه پژوهشی برج‌های آرامگاهی مازندران با تاکید اینکه طبق ضوابط موجود هر گونه ساخت و ساز در بقعه شمس آل‌رسول ممنوع است، گفت: این امر به این منظور بوده تا این بنا آسیب نبیند و ما نیز سعی داریم همانند بقعه ناصرالحق، در آن با حفظ بنای تاریخی کار مرمت و بازسازی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه زمین موجود در کنار این بنا به شکل ذوزنقه بوده که از یک ضلع به خیابان 14 کتری وصل می‌شود، ادامه داد: باید با طراحی خاصی نمای ظاهری و بنای تاریخی آن حفظ شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری آمل هم در این نشست ابراز داشت: نباید هویت اصلی بنای شمس آل‌رسول در اثر مرمت آسیب ببیند.

طاهرنژاد یادآور شد: باید در بقاع متبرکه و تاریخی توجه ویژه‌ای انجام شد و نباید با مرمت‌های نامناسب بنای اصلی و تاریخی آثار مخدوش شوند.

وی خواستار حفظ ساز و کار قدیمی بناهای تاریخی در حین ترمیم آنها شد.

انتهای پیام/86012/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول