اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حقوقی اداره‌کل اوقاف ایلام:

50 فقره سند ثبتی برای مساجد و بقاع متبرکه ایلام صادر شد

رئیس اداره حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: از ابتدای امسال تاکنون 50 فقره سند ثبتی برای مساجد و بقاع متبرکه ایلام صادر شده است.

50 فقره سند ثبتی برای مساجد و بقاع متبرکه ایلام صادر شد

صباح محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام با بیان اینکه فعالیت‌های اداره حقوقی و ثبتی بر 4 بخش تقسیم می‌شود اظهار داشت: بخش حقوقی یکی از حوزه‌های کاری مهم این اداره بوده که در دستور کار قرار گرفته است، این اداره 13 پرونده مفتوح در سال 1392 داشت که از این تعداد 4 پرونده منجر به صدور حکم شده است.

این مسئول اضافه کرد: افزون بر این، هفت پرونده دیگر نیز حکم آنها صادر و قطعی شده و برخی از پرونده‌ها از حیث ارزشی دارای اعتبار ویژه‌ای هستند که می‌توان به اسناد امامزاده سید حسن (ع) شهرستان مرزی مهران اشاره کرد. 

رئیس اداره حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام تصریح کرد: در این پرونده حکم ابطال سند آن در دادگاه شهرستان مهران صادر شده بود که با دفاعیات و تقدیم لوایح و حضور در جلسات دادگاه و اظهارات و مدارک مستند توانستیم این حکم را نقض کنیم.

رئیس اداره حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام اظهار داشت: موضوع دیگر حکم یکی از خادمین امام‌زاده سید علی (ع) شهرستان سیروان بود که به حدود 88 میلیون تومان موقوفه محکوم شده بود که با ارسال پرونده به دیوان عدالت اداری توانستیم این حکم قطعی را نقض کنیم و حکم به نفع موقوفه صادر شد، همچنین یکی از خادمین امامزاده سید ابراهیم بردی (ع) احکامی در دیوان عدالت اداری داشت که با تلاش اداره حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام این حکم نقض شد.

این مسئول اضافه کرد: احکام حدود 7 مغازه موقوفه مسجد حضرت ابوالفضل شهرستان دره‌شهر به نفع موقوفه حکم صادر و احکام نیز اجرایی شد.

محمدی تصریح کرد: یکی دیگر از وظایف اداره حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام توجه به برنامه‌های ثبتی است و در این راستا 50 سند از ابتدای امسال تاکنون صادر شده است.

رئیس اداره حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام اظهار داشت: از این تعداد سند 12 فقره آن  مربوط به بقاع متبرکه استان ایلام بوده و 2 مسجد جامع مربوط به مهران و سراب کارزان است.

وی ادامه داد: در حوزه اقدامات ثبتی در راستای ثبت موقوفات در استان حدود 100 پرونده تکمیل و در سامانه ثبت اسناد در قانون تعیین تکلیف نام‌نویسی شدند.

این مسئول اضافه کرد: یکی دیگر از وظایف اداره ثبتی حقوقی این دستگاه اجرایی ثبت موقوفات در سامانه و تائید موقوفات است که در سال 1392، 400 موقوفه تائید و به تائید ششم رسیده است.

محمدی تصریح کرد: تهیه نقشه "یوتی‌ام" برای موقوفات و بقاع متبرکه از دیگر اقدامات اداره حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام در سال 1392 بوده که در مجموع 110 مورد نقشه تهیه و از این تعداد 50 مورد منجر به صدور سند شده و مابقی در دست اقدام است.

رئیس اداره ثبتی و حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام اظهار داشت: یکی دیگر از وظایف این اداره نشست مشترک با مسئولان قضایی، ثبتی و ادارات مرتبط با کار ثبتی و حقوقی در استان ایلام و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بوده است که در این راستا 25 جلسه تشکیل و منجر به صدور صورتجلسه شده و این اقدامات در نتیجه کارهای ثبتی و حقوقی نتیجه بخش بوده است.

انتهای پیام/2246/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول