اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی خبر داد

افزایش 11 درصدی پهلوگیری کشتی‌ها در بندر رجایی/رشد 40 درصدی صادرات مواد نفتی

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از تخلیه و بارگیری بالغ بر 45 میلیون تن کالای غیر نفتی و افزایش 11 درصدی پهلوگیری کشتی‌ها در بندر شهید رجایی خبر داد.

افزایش 11 درصدی پهلوگیری کشتی‌ها در بندر رجایی/رشد 40 درصدی صادرات مواد نفتی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سید علی استیری صبح امروز در نشستی پیرامون فعالیت‌های بندری ضمن اشاره به عملکرد مجتمع بندری شهید رجایی طی سال جاری گفت: از ابتدای سال جاری تا اول اسفندماه، در مجموع 67 میلیون و 897 هزار و 382 تن کالای نفتی و غیر نفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران تخلیه و بارگیری شد که مقایسه این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیانگر رشد پنج درصدی این بخش از فعالیت‌های بندری است.

وی اضافه کرد: از مجموع عملیات انجام شده در این بندر طی سال جاری، 45 میلیون و 265 هزار و 61 تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و 22 میلیون و 632 هزار و 321 تن اختصاص به مواد نفتی دارد که به ترتیب چهار و هشت درصد افزایش یافته است.

استیری همچنین در ادامه به افزایش 27 درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران اشاره و میزان آن را 26 میلیون و 896 هزار و 89 تن عنوان کرد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: در همین مدت، همچنین 13 میلیون و 637 هزار و 712 تن کالای غیر نفتی از طریق این بندر وارد کشور شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 23 درصدی را نشان می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از رشد 40 درصدی صادرات مواد نفتی از بندر شهید رجایی خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، 4 میلیون و 617 هزار و 979 تن مواد نفتی از طریق این بندر به خارج از کشور صادر شد.

به گفته استیری، یک میلیون و 133 هزار و 208 تن مواد نفتی طی یازده ماهه سال جاری از طریق این بندر به داخل کشور وارد و 239 هزار و 448 تن از این مواد نیز ترانزیت شده است.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی تصریح کرد: طی این مدت، 3 هزار و 615 فروند کشتی در اسکله‌های چهل‌گانه این بندر پهلو گرفت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 11 درصدی داشته است.

وی در پایان گفت: طی یازده ماهه سال 92، یک میلیون و 626 هزار و 816 TEU کانتینر نیز در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد.

لازم به ذکر است، بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری ایران در فاصله 23 کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده و با 4 هزار و 800 هکتار وسعت، از ظرفیت پذیرش سالانه بیش از 88 میلیون تن کالا برخوردار است.

این بندر ضمن بهره‌مندی از 40 پست اسکله و با در اختیار داشتن بزرگترین و پیشرفته‌ترین ترمینال‌های کانتینری کشور، با ظرفیت 6 میلیون TEU کانتینر در سال، بیش از 55 درصد حجم کل صادرات و واردات ایران و تخلیه را پشتیبانی کرده و بارگیری حدود 90 درصد کالاهای کانتینری کشور را بر عهده دارد.

انتهای پیام/88001/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول