اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ آثار کردستان خبر داد

بازدید 200 هزار زائر از یادمان‌های کردستان‌

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان، از بازدید بیش از 200 هزار نفر زائر راهیان نور از مناطق عملیاتی و یادمان‌های شهدای استان در سال‌جاری خبر داد.

بازدید 200 هزار زائر از یادمان‌های کردستان‌

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدرضا شرفبیانی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج، اظهار کرد: هر سال جمع قابل توجهی از سراسر کشور از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس استان کردستان بازدید می‌کنند.

وی تصریح کرد: امسال نیز بیش از 200 هزار زائر راهیان نور از سراسر کشور به منظور بازدید از مناطق عملیاتی و یادمان‌های شهدا به استان ورود پیدا کرده‌اند.

شرفبیانی از برنامه‌ریزی برای ورود یک‌ میلیون نفر زائر راهیان نور در سال آینده به استان خبر داد و بیان کرد: در بحث تامین و ایجاد زیرساخت‌ها در یادمان‌ها متاسفانه تاکنون کار چندانی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 2 هزار نقطه یادمانی در این استان شناسایی شده است، افزود: در حال حاضر 30 درصد یادمان‌های دفاع مقدس استان در بحث زیرساختی تکمیل هستند و امیدواریم با همت همه دست‌اندرکاران و نگاه ویژه دولت به بحث تامین اعتبار، شاهد آماده‌سازی هرچه سریع‌تر زیرساخت‌ها در این یادمان‌ها باشیم.

مدیر‌کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان خاطرنشان کرد: باید با تامین اعتبار و ایجاد امکانات رفاهی و زیرساختی در یادمان‌ها و مناطق عملیاتی استان بستر ورود زائران راهیان نور را از سراسر کشور به سرزمین مجاهدت‌های خاموش فراهم و با این کار دین خود را به شهدا ادا کنیم.

پیشرفت 95 درصدی باغ موزه دفاع مقدس

شرفبیانی در ادامه از پیشرفت 95 درصدی ساختمان باغ موزه دفاع مقدس استان خبر داد و بیان کرد: در زمینه چیدمان نیز 10 درصد کار انجام شده و مهم‌ترین اولویت‌ ما در این حوزه کار براساس محتوا است.

وی افزود: معتقدیم در بحث چیدمان باغ موزه دفاع مقدس استان باید به گونه‌ای اقدام شود، که گذشت زمان موجب کهنگی آن نشود و همیشه برای بازدیدکنندگان دارای تازگی باشد.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان برای تحقق این مهم نیاز به پشتیبانی فکری و مادی از سوی همه دستگاه‌ها و نهادهای استان دارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان با بیان اینکه در حال حاضر کردستان نسبت به سایر استان‌ها در زمینه ایجاد و راه‌اندازی باغ موزه عقب‌ماندگی‌هایی دارد گفت: تلاش در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده‌نگهداشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگری‌های و جانفشانی‌های رزمندگان در طول هشت سال جنگ تحمیلی وظیفه اقشار جامعه است.

شرفبیانی در پایان افزود: بستر برای کار در این حوزه با توجه به اینکه هر نقطه استان یک یادمان و خاطره دفاع مقدس است فراهم بوده و باید با تلاش و برنامه‌ریزی از آن به نحو احسن استفاده کرد.

انتهای پیام/79002/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول