اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان:

ایثارگران 10 درصد جامعه استان را شامل می‌شوند

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با اشاره به اینکه 10 درصد جمعیت استان جزو ایثارگران هستند گفت: پیگیری امور و مشکلات ایثارگران در اختیار دستگاه‌های اجرایی است.

ایثارگران 10 درصد جامعه استان را شامل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان؛ محمدابراهیم الهی‌تبار ظهر امروز در گردهمایی رابطان ایثارگر استان، وظایف این مجموعه را یادآور شد و افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در درون دستگاه‌ها، تقویت قدرت ایمان بین کارمندان و پیگیری حقوق ایثارگران هنگام مراجعه به دستگاه‌های اجرایی از وظایف رابطان است.

وی به تشکیل سه کمیته در حوزه ایثارگران شامل امور اجتماعی، امور زیربنایی و امور اشتغال و حوزه اقتصادی اشاره کرد و افزود: قرار بود 52 برنامه برای احیا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان اجرا شود اما متأسفانه هیچ کاری صورت نگرفته است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان ادامه داد: باید نقش رابطان ایثارگر در این عرصه مشخص و به آنان ابلاغ شود.

وی به اشتغال ایثارگران نیز اشاره کرد و افزود: باید تدابیری اندیشیده شود تا اشتغال این قشر در خارج از بخش‌های دولتی هم فعال شود.

الهی‌تبار ابراز داشت: باید ظرفیت‌های اشتغال استان را بررسی کنیم و فرزندان ایثارگران را به سمت بخش‌های خصوصی هدایت کنیم.

وی با بیان اینکه اگر حدود 20 درصد از اعتبار هدفمندی یارانه‌ها برای پروژه‌های عمرانی و فعال کردن واحدهای اقتصادی تزریق شود چرخه اقتصاد کشور پویا خواهد شد، اظهار کرد: در حال حاضر ماهانه 80 میلیارد تومان و سالانه یک‌هزار میلیارد تومان پول نقد در قالب یارانه به حساب مردم واریز می شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان ادامه داد: کل اعتبار عمرانی استان در سال گذشته 157 میلیارد تومان بود و به لحاظ نبود درآمدها تنها 22 درصد آن تخصیص داده شد.

وی ادامه داد: این در حالی است که در صورت تخصیص کل اعتبار عمرانی، تمام پروژه‌های عمرانی استان فعال می‌شد.

الهی‌تبار ابراز داشت: با تحقق این مهم، نه تنها واحدهای تولیدی تعطیل نمی‌شد که اقتصاد راکد برای استان نیز رقم نمی‌خورد.

وی تصریح کرد: در صورت انصراف برخی افراد از دریافت یارانه، می‌توان علاوه بر فعال کرده پروژه‌های عمرانی، واحدهای تولیدی را نیز فعال کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با اشاره به تعدیل 4 هزار نفری نیروی کار از بیمه تامین اجتماعی استان و نرخ رشد اقتصادی منفی 5.4 درصدی و نرخ بیکاری دو رقمی در استان، اظهار کرد: دستگاه‌های دولتی تا حدی ظرفیت اشتغال دارند به طوری که مابقی آن دیگر ظرفیت اشتغال نیست و باید از ظرفیت بخش خصوصی بهره گرفت.

مشاور استاندار همدان در امور ایثارگران نیز در این جلسه، گفت: تردیدهای نسل جوان با بیان خاطرات شهدا و وقایع رخداد جنگ برطرف شود.

میرزامحمد سلگی افزود: دشمنان همواره به دنبال زیر سئوال بردن حقانیت نظام هستند اما باید با عبرت گرفتن از حوادث گذشته و بیان واقعیت‌های دوران جنگ، تردیدها را از بین برده و معتقدتر عمل کنیم.

وی با بیان اینکه دشمنی استکبار جهانی توهم نیست بلکه واقعیت است، اظهار داشت: دشمنان از طریق جنگ نرم اعتقادات ملت ما را نشانه گرفته‌اند و به دنبال ایجاد تردید و دودلی در نسل جوان هستند.

مشاور استاندار همدان در امور ایثارگران گفت: باید به بیان خاطرات شهدا و وقایع رخداد جنگ بپردازیم و با روشنگری مانع از موفقیت دشمن شویم.

انتهای پیام/89036/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول