اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع‌دستی همدان خبر داد

حضور هنرمند سفال لاله‌جین در جشن نوروز کابل

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان از حضور هنرمند نقاشی روی سفال لاله‌جین در جشن نوروز کابل خبر داد.

حضور هنرمند سفال لاله‌جین در جشن نوروز کابل

علیرضا قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با اشاره به اهمیت صنایع‌دستی همدان در سطح ملی و بین‌المللی اظهار کرد: استان همدان با برخورداری از صنایع ‌دستی فاخر و برجسته، هنرمندان برجسته‌ای را در این زمینه داراست که همواره نسبت به تولید آثار شاخصی باید اقدام کنند.

وی تصریح کرد: هنرمندان همدانی با دستان هنرمند خود، اقلام زیبایی را تولید می‌کنند که مسافران و گردشگران هر ساله با خرید این اقلام، از آنها به عنوان یادگاری و سوغات به شهر و کشور خود می‌برند.

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان اذعان کرد: بر این اساس هر ساله در ایام نوروز بازارچه‎هایی در سطح شهر همدان و همچنین استان برپا می‌شود تا ضمن معرفی صنایع‌دستی همدان زمینه خرید این اقلام نیز فراهم شود.

وی با بیان اینکه برپایی بازارچه صنایع‌ دستی در تپه هگمتانه حتمی است، افزود: در این ایام در همه شهرستان‌ها با همکاری شهرداری یک نقطه برای برپایی بازارچه فروش و عرضه صنایع‌دستی و سوغات همدان در نظر گرفته می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه جشن نوروز 93 در کابل افغانستان برگزار می‌شود، افزود: با توجه به اینکه در این جشن صنایع‌ دستی کشور نیز عرضه می‌شود، همدان نیز غرفه‌ای را در این راستا خواهد داشت.

وی تصریح کرد: بر این اساس هنرمند سفال لاله‌جین در ایام نوروز با حضور در این کشور به عرضه صنایع‌دستی همدان اقدام کرده و این هنر فاخر همدانی را به همگان معرفی می‌کند.

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان اضافه کرد: شهرام خشوعی هنرمند نقاشی روی سفال به عنوان نماینده استان همدان در این جشن حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/89003/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول