اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس عنوان شد

ارزیابی محیط زیست مازندران درباره فعالیت آرین‌سینا و کارخانه سیمان نکا

مدیرکل محیط زیست مازندران ارزیابی انجام شده این سازمان درباره فعالیت کارخانه آرین سینا مازندران، چوب و کاغذ و کارخانه سیمان نکا را تشریح کرد.

ارزیابی محیط زیست مازندران درباره فعالیت آرین‌سینا و کارخانه سیمان نکا

ناصر مهردادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری، درباره فعالیت کارخانه تولیدی آرین سینا گفت: نگاه ما در استان جلوگیری از تخلفات زیست محیطی است.

وی تصریح کرد: در مدتی کوتاهی که در مازندران حضور پیدا کردم بحث‌های متفاوتی درباره واحدهای صنعتی از جمله آرین سینا مطرح شد.

مدیرکل محیط زیست مازندران خاطرنشان کرد: در این جلسات سعی و تلاش ما این است که موشکافی کنیم که آیا آرین سینا پیگیری حذف آلاینده‌ها است یا خیر.

وی اضافه کرد: اگر احساس شود که این واحد تولیدی برای رفع آلودگی برنامه منسجمی ندارد این سازمان با متخلفان برخورد می‌کند.

وی تاکید کرد: باید جلوی آلودگی گرفته شود و بر همین اساس نشستی با اهالی منطقه داشتیم.

مدیرکل محیط زیست مازندران با اعلام اینکه ایجاد این واحد تولیدی در این منطقه اشتباه بود و تلاش‌های مخالفان برای جلوگیری از استقرار این واحد در آن برهه زمانی کارساز نبود و در حال حاضر که این واحد تولیدی در این منطقه مستقر شد باید مدیریت کامل و جامعی برای جلوگیری از آلودگی این واحد تولیدی اجرا شود.

وی از تشکیل کارگروهی با محوریت حفظ محیط زیست در این اداره کل  خبر داد و گفت: در این کارگروه  فرمانداری و دانشگاه علوم پزشکی مازندران، سازمان‌های مردم نهاد، اهالی منطقه، شهرک‌های صنعتی عضویت دارند.

مهردادی گفت: در این کارگروه دغدغه‌های زیست محیطی مطرح و سازمان‌های مرتبط نیز به عنوان ناظر بر عملکرد این واحد تولیدی نظارت می‌کنند.

وی تاکید کرد: اگر به هر دلیلی آرین سینا نسبت به دغدغه‌های زیست محیطی مطرح شده در کارگروه پایبند نبود این مجموعه بر اساس قانون عمل می‌کند.

این مسئول تاکید کرد: اگر حرکت‌های آرین‌سینا در راستای حفظ محیط زیست بود استان باید از این واحد تولیدی حمایت کند.

مدیرکل محیط زیست درباره مشکل‌دار بودن فعالیت کارخانه آرین سینا گفت: برای اینکه اعلام شود این واحد تولید مشکل زیست محیطی دارد باید مستندات مشخصی به دادگاه ارائه شود.

وی اضافه کرد: مشکلات زیست محیطی آرین سینا محرز است و این موضوع در دادگاه نیز مطرح شد و پرونده این شرکت نیز از قبل در دادگاه بود و مسئولان حکم صادر کنند و ما اقدام می‌کنیم.

مهردادی در ادامه درباره مشکل‌دار بودن برخی واحدهای تولیدی نظیر کارخانه سیمان نکا گفت: بازدیدی که از این واحد تولید انجام شد نشان می‌دهد که مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی درباره ارزیابی محیط‌ زیست مازندران از وضعیت کارخانه چوب و کاغذ مازندران گفت: این واحد تولید در بحث آلودگی هوا اقدامات مناسبی انجام داد و سیستم آنلاین دارند ولی در بحث رنگ مشکل دارند و نشستی را گذاشتیم.

مدیرکل محیط زیست مازندران در تشریح مشکل رنگ کارخانه چوب و کاغذ مازندران گفت: یکی از واحدهای صنعتی که مشکل رنگ دارد صنایع چوب و کاغذ است.

وی اضافه کرد: در زمان تولید خمیر و پخت آن رنگ بروز می‌کند و در نهایت نیاز است رنگ‌ها را از بین ببرند و ممکن است از بین بردن رنگ هزینه بیشتر بخواهد و باید این واحد صنعتی به این مهم عمل کند و اگر نشود باید اقدام قانونی انجام شود.

این مسئول درباره احتمال آلوده شدن رودخانه حریم کارخانه چوب و کاغذ گفت: تصفیه آب این واحد تولید مورد تایید محیط زیست است ولی در بحث رنگ محیط زیست دغدغه دارد.

مهردادی خاطرنشان کرد: نخستین اقدام ما بستن واحدهای تولیدی نیست، راهکارها را با مسئولان واحد تولیدی بررسی و نسبت به رفع آنها در استان مازندران اقدام می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر واحدهای تولیدی نسبت به رفع مشکلات زیست محیطی اقدام می‌کنند نیاز است دولت با این واحدها همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/86004/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول