اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان مطرح کرد

کاشت سبزه عید نوروز توسط ایرانی‌ها در مقابل قطع درختان در کریسمس توسط اروپایی‌ها

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: فرهنگ ایرانی به اندازه‎ای غنی است که مردم ایران برای جشن عید نوروز سبزه می‎کارند؛ در صورتی که در کشورهای اروپایی در جشن کریسمس درختان را قطع ‎‎می‎کنند.

کاشت سبزه عید نوروز توسط ایرانی‌ها در مقابل قطع درختان در کریسمس توسط اروپایی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، همزمان با پنجمین روز از هفته منابع طبیعی زنگ طبیعت در دبستان پسرانه شاهد با حضور معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان و مسئولان آموزش و پرورش به صدا درآمد.

مهدی فتحی، معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در حاشیه این آیین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: برای ترویج فرهنگ منابع طبیعی نیازمند فرهنگ‎سازی هستیم.

وی، بهترین راه برای این امر را سرمایه‎گذاری در مدارس دانست و ابراز داشت: باید ارزش طبیعت طی سال فرهنگ‎سازی شود؛ نه اینکه تنها به یک هفته منابع طبیعی و روز درختکاری بسنده شود.

فتحی تصریح کرد: فرهنگ ایرانی به اندازه‎ای غنی است که مردم ایران برای جشن عید نوروز سبزه می‎کارند؛ در صورتی که در کشورهای اروپایی در جشن کریسمس درختان را قطع ‎‎می‎کنند.

وی افزود: آبخیزداری اعمال روش‎های مدیریتی و تکنیک‎های مکانیکی و بیولوژیکی برای حفظ، احیا و بهره‎برداری بهینه از منابع طبیعی تجدید شونده موجود در حوضه آبخیز است که منجر به جلوگیری از فرسایش خاک، حمل رسوب، کنترل رواناب‎های سطحی و سیلاب‎ها، تغذیه مصنوعی سفره‎های زیرزمینی و حفظ و احیای پوشش گیاهی می‎شود.

فتحی عنوان کرد: حفاظت از منابع آب و خاک و استفاده بهینه از این منابع به عنوان خاستگاه و بستر اصلی تولید برای رهنمون شدن به سوی توسعه پایدار از اهداف اصلی آبخیزداری محسوب می‎شود.

وی اذعان داشت: تثبیت فعالیت‎های اقتصادی، اجتماعی و کشاورزی، ایجاد اشتغال، استمرار بخشیدن به اشتغال و جلوگیری از مهاجرت و عواقب سوء آن از جمله اهداف عملیات آبخیزداری است.

به گزارش فارس، به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی 500 اصله نهال سرو شیرازی، اکالیپتوس، نخل زینتی، شیشه‎شو و شب‎خوسب به دانش‎آموزان دبستان پسرانه شاهد و والدین آنان اهدا شد.

همچنین چند اصله نهال به صورت نمادین در این دبستان غرس شد.

انتهای پیام/80001/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول