اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برگزاری آئین مراسم روز درختکاری در بروجرد

با حضور جمعی از مسئولان بروجرد آئین مراسم روز درختکاری در این شهرستان برگزار شد.

برگزاری آئین مراسم روز درختکاری در بروجرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد پیش از ظهر‌امروز و همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی، برخی از مسئولان شهرستان بروجرد با حضور در پارک موالید این شهرستان، اقدام به کاشت نهال کردند.

علیرضا عباس‌پرور نوجوان بروجردی و دانش‌آموز پایه سوم راهنمایی هدف خود از حضور در این آئین را اهمیت حفظ درختان عنوان و تاکید کرد: درختان و فضای سبز نقش حیاتی در پاک نگه داشتن هوای شهر و زیبایی بخشی به آن دارند و بر این اساس همگان باید علاوه بر نگهداری از این هدیه خداوند، در همه‌گیر شدن این فرهنگ همکاری کنند.

زهرا رنجبندی دیگر دانش‌آموز بروجردی در پاسخ به خبرنگار فارس گفت: فضای سبز شهری متعلق به همه شهروندان است و باید همه آنها برای داشتن شهری آباد تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه شهر زیبا ساختنی است، افزود: والدین باید اهمیت نگهداری از درخت را به فرزندان خود آموزش داده و از کودکی آنان را در کاشت درختان مشارکت دهند.

در ادامه رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بروجرد در این آئین با اشاره به اهمیت منابع طبیعی و درختکاری، گفت: شعار امسال هفته منابع طبیعی منابع طبیعی با مردم، برای مردم است.

داریوش عباسی درخت را نعمت خارق‌العاده و موهبت گرانب‌های خداوند عنوان و تصریح کرد: اشاعه فرهنگ درختکاری و صیانت از آن، باید در جامعه نهادینه شود.

وی با تاکید بر پیام رهبر فرزانه انقلاب که فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود، تلاش در جهت حفظ و صیانت از درختان و منابع طبیعی را هم ردیف دیگر فریضه‌های مسلمانان عنوان کرد.

در ادامه امام جمعه اشترینان با اشاره به جایگاه والای درختکاری در آموزه‌های دینی و روایات ائمه معصوم(ص)، در بیان روایتی از پیامبر اکرم(ص) گفت: اگر کسی شاخه درختی را بشکند مثل این است که بال فرشته‌ای را شکسته است.

حجت الاسلام مجتبی بیرانوند با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به این شعار که هر ایرانی یک درخت بکارد، خاطر نشان کرد: باید در راستای تحقق این شعار و غنی‌سازی کشور از منابع طبیعی قدم برداریم.

*به ازای هر نوزاد یک نهال کاشته می‌شود

در ادامه فرماندار بروجرد نیز با ارائه توضیحاتی درخصوص پارک موالید، گفت: به ازای هرکدام از نوزادانی که در فاصله چهار ماهه اسفند 92 تا پایان خردادماه سال آینده متولد می‌شوند، یک نهال در این پارک غرس می‌شود.

منوچهر فراقی افزود: خانواده‌های این نوزادان می‌توانند در مراقبت و پرورش از نهالی که به نام فرزند آنان کاشته شده است، همکاری داشته باشند.

وی هدف از این کار را تشویق شهروندان به کاشت درخت و مراقبت از فضای سبز شهری عنوان و تصریح کرد: با اطلاع‌رسانی و ترغیب همشهریان بروجردی به کاشت و مراقبت از درختان و دیگر منابع طبیعی، علاوه بر داشتن شهری زیبا و سرسبز، نقش موثری در حراست از این موهبت خدادادی برای نسل های آینده نیز خواهیم داشت.

لازم به ذکر است پارک موالید در شهرک 99 ساله شهرستان بروجرد احداث شده است.

--------------------------

گزارش از: حسین کردی

--------------------------

انتهای پیام/2304/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول