اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان:

افراط و تفریط‌ها در زمینه ایام فاطمیه سبب سوء‌استفاده می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: افراط و تفریط‌ها در زمینه ایام فاطمیه سبب سوء‌استفاده برخی از مردم می‌شود.

افراط و تفریط‌ها در زمینه ایام فاطمیه سبب سوء‌استفاده می‌شود

حجت‌الاسلام اذن‌الله خدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: دین اسلام با شادی‌های مرم مخالف نیست ولو اینکه این شادی‌ها با ایام فاطمیه مصادف باشد.

وی با اشاره به اینکه ایام فاطمیه نمی‌تواند دلیلی بر عدم زیبا‌سازی محیط شهری و عدم شادی مردم باشد، تصریح کرد: شهرداری باید به زیباسازی شهری بپردازد و شهر را برای ایام عید نوروز آماده کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تاکید بر اینکه هدف دین اسلام شاد نبودن مردم نیست، اضافه کرد: شیعیان کسانی هستند که در ایام شادی شاد می‌شوند.

حجت‌الاسلام خدایی با اشاره به اینکه برخی‌ها سعی می‌کنند که روز شادی شیعیان را نشان ندهند و به گونه‌ای شیعه را همیشه غمگین و گریان نشان دهند، افزود: برخی‌ها سعی دارند جره دین اسلام را غمگین تبلیغ کنند.

این مسئول با بیان اینکه این‌گونه اعمال سبب زده‌شدن برخی از افراد از شیعه می‌شود در حالی که شیعیان همواره لبخند و تبسم بر لب دارند، اضافه کرد: در حال حاضر در ستاد شئون فرهنگی استان زنجان و بر اساس تاکیدات نماینده ولی فقیه در استان و حوزه علمیه استان فقط پنج روز از دهه نخست و پنج روز از دهه دوم ایام فاطمیه تصویب شده است.

وی با بیان اینکه در دهه دوم ایام فاطمیه همزمان با روز 14 فروردین ماه دسته عزاداری نیز تشکیل شده و مردم به عزاداری می‌پردازند، بیان داشت: مردم می‌توانند به شادی‌های خود بپردازند فقط در ایام فاطمیه حرمت حضرت فاطمه (س) را نیز نگهدارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در زمینه یک سری از اعلامیه‌ها و پرچم‌های نصب شده توسط برخی از هیئت‌های مذهبی، اذعان داشت: برخی‌ها فرهنگ خاصی دارند که دچار جهل نیز شده‌اند و ما با این افراد برخوردی نمی‌کنیم.

حجت‌الاسلام خدایی با تاکید بر اینکه هر کاری اندازه‌ای دارد و دست‌هایی نیز برای دامن زدن به افراط و تفریط‌ها در زمینه ایام فاطمیه در کار است، ابراز داشت: نباید اجازه سوء‌استفاده از ایام فاطمیه را به برخی‌ها داد و باید اعتدال در زمینه ایام فاطمیه رعایت شود.

انتهای پیام/73006/ط30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول