اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست ستاد فاطمیه مصوب شد

اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی ویژه ایام فاطمیه در بهمئی

در نشست ستاد فاطمیه، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی ویژه ایام فاطمیه در بهمئی مصوب شد.

اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی ویژه ایام فاطمیه در بهمئی

به گزارش خبرگزاری فارس از بهمئی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهمئی پیش از ظهر امروز در نشست ستاد فاطمیه این شهرستان اظهار کرد: شیخ صدوق از علمای بزرگ شیعه از زبان پیامبر(ص) نقل می‌کند که خداوند بزرگ قبل از به وجود آوردن زمین و آسمان؛ حضرت زهرا (س) را خلق کرد که در این میان از رسول اکرم (ص) پرسیدند مگر می‌شود قبل از استقرار زمین و آسمان حضرت زهرا (س) خلق شده باشند که در این میان رسول اکرم (ص) فرمودند فاطمه در زیر ساق عرش خدا است.

حجت‌الاسلام محمدمهدی ویسی‌نژاد افزود: علت آفرینش زمین، نور حضرت زهرا (س) و اهل ‌بیت (ع) هستند و در حدیثی آمده است که اگر حضرت فاطمه (س) نبود پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) آفریده نمی‌شدند.

وی گفت: در هشت سال دفاع مقدس بسیجیان ما هر عملیاتی را که علیه دشمن با نام حضرت زهرا (س) آغاز می‌کردند پیروز می‌شدند که باید نسبت به حضرت زهرا (س) از شناخت و معرفت کافی برخوردار باشیم.

ویسی‌نژاد عنوان کرد: در احادیث و روایات متعددی داریم که هر کس فاطمه (س) را خشنود کند پیامبر (ص) را خشنود کرده و هر کس پیامبر (ص) را خشنود کند در واقع خداوند را خشنود کرده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهمئی تاکید کرد: با توجه به این که ایام فاطمیه متقارن با ایام نوروز بوده همه وظیفه داریم شأن و منزلت حضرت زهرا (س) را به نحو مطلوبی حفظ کنیم.

وی در ادامه گفت: از اجرای برنامه‌های شاد که حرمت این ایام را می‌شکند حذر کنیم چرا که انس گرفتن با اهل بیت (ع) و به ویژه حضرت زهرا (س) خود بزرگترین شادی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی در این نشست گفت: با توجه به تقارن ایام فاطمیه و ایام نوروز، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌های فرهنگی ویژه ایام فاطمیه را اولویت کاری خود قرار می‌دهد و برنامه‌هایی در شأن حضرت زهرا (س) در سطح شهر و مساجد شهرستان اجرا خواهیم کرد.

امین درخشان خاطرنشان کرد: در مکان‌های گردشگری بروشورهایی در زمینه ایام فاطمیه و مقام و منزلت حضرت فاطمه (س) بین مسافران نوروزی توزیع می‌شود.

رئیس اداره اوقاف امور خیریه شهرستان بهمئی نیز در این نشست گفت: در بقاع متبرکه برنامه‌های فرهنگی ویژه ایام فاطمیه برگزار می‌کنیم.

عبدالمحمد نمازی افزود: به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) پیاده‌روی ویژه بانوان شهر لیکک را از سطح شهر به طرف یکی از بقاع متبرکه در دستور کار داریم.

انتهای پیام/82018/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول