اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد نوروزی شهرداری قزوین:

فضاسازی شهری در قزوین متناسب با ایام فاطمیه انجام می‌شود

رئیس ستاد نوروزی شهرداری قزوین گفت: فضاسازی و آذین‌بندی شهر قزوین در عید نوروز 93 متناسب با ایام فاطمیه انجام می‌شود.

فضاسازی شهری در قزوین متناسب با ایام فاطمیه انجام می‌شود

حسین بهزادپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: شهرداری قزوین همانند شهرداری‌های کشور به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز و استقبال از مسافران با تشکیل ستاد نوروزی طرح استقبال بهار را قبل از سال جدید در اسفندماه اجرا می‌کند.

وی افزود: در قالب این طرح برنامه‌های مختلفی با هدف آماده‌سازی فضای مناسب شهری و ایجاد روحیه نشاط و شادابی برای شهروندان قزوینی و مسافران نوروزی در ایام تعطیلات عید نوروز برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه ستاد نوروزی در استانداری و فرمانداری به مناسبت عید نوروز تشکیل می‌شود، ابراز داشت: این ستاد برنامه‌های مختلفی برای سفرهای نوروزی مسافران انجام می‌دهد و ستاد نوروزی شهرداری قزوین مسئولیت آماده کردن شهر برای حضور شهروندان و این مسافران را مهیا می‌کند.

بهزادپور با بیان اینکه سازمان پارک‌ها و فضای سبز از جمله سازمان‌های شهرداری قزوین است که برنامه‌های مختلفی را به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز انجام می‌دهند، بیان کرد: این سازمان به مناسبت این ایام هر ساله میادین و معابر شهری را گل‌آرایی کرده تا زیبایی این شهر را با تحقق این مهم دو چندان افزایش دهد.

رئیس ستاد نوروزی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: همچنین سازمان زیباسازی شهرداری قزوین تلاش می‌کند تا فضای شهر را با استفاده از المان‌هایی زیباتر کند.

وی بیان کرد: سال جدید با ایام فاطمیه مصادف شده به همین دلیل فضاسازی این شهر متناسب با این ایام انجام می‌شود تا مشکلی در این راستا به وجود نیاید و همچنین شهر با کمترین تضاد آذین‌بندی شود.

رئیس ستاد نوروزی شهرداری قزوین با اشاره به اینکه ایام فاطمیه از احترام و قداست ویژه‌ای برخوردار است و باید احترام این ایام را نگه داشت،‌ تصریح کرد: شهرداری قزوین در ‌آذین‌بندی تلاش می‌کند تا هیچ‌گونه تضادی در فضاسازی این شهر با این ایام نداشته باشد.

طراحی المان‌ها با معرقی قدمت قزوین

این مسئول با بیان اینکه سال 93 به نام اسب نام‌گذاری شده است، خاطرنشان کرد: استفاده از المان اسب به عنوان تنوع در بین سایر المان‌ها در شهر قزوین نصب می‌شود که معمولاً در کنار سفره هفت سین این المان به مردم معرفی می‌شود.

رئیس ستاد نوروزی شهرداری قزوین با بیان اینکه شهرداری قزوین با آذین‌بندی شهر و استفاده از نمادها و المان‌هایی تلاش می‌کند تا این شهر را به خوبی معرفی کند، اظهار کرد: بیشتر المان‌هایی که به مناسبت عید نوروز در شهر قزوین به کار برده می‌شود با هدف معرفی قدمت، تاریخ، فرهنگ و گردشگری این شهر به مسافران و گردشگران نوروزی است.

وی با بیان اینکه هر ساله به نام موضوعی نام‌گذاری شده و برخی از المان‌ها بر اساس آن طراحی می‌شود، بیان کرد: سال گذشته در کنار المان‌هایی مانند مار که در میادین استفاده شده بود از هنرهای خوشنویسی هنرمندان قزوینی و شعارهایی با بیان قدمت و تاریخ این هنر در شهر قزوین به مردم معرفی شده بود.

بهزادپور با اشاره به اینکه سال 93 به نام اسب نام‌گذاری شده است،‌ اظهار داشت: این سازمان تلاش می‌کند تا با به‌کارگیری نمادهای مختلف از جمله سفره هفت سین این سال را در میادین شهری این سال را به مردم معرفی می‌کند.

انتهای پیام/77009/ط40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول