اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد مازندران خبر داد

فعالیت 936 کانون فرهنگی مساجد در سطح مازندران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از فعالیت 936 کانون فرهنگی مساجد در سطح استان مازندران خبر داد.

فعالیت 936 کانون فرهنگی مساجد در سطح مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی امشب در آیین تجلیل از فعالان فرهنگی مساجد  مازندران که در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  برگزار شد، با بیان اینکه در وجود تهاجم‌های فرهنگی دشمن بین جوانان تردیدی وجود ندارد، افزود: برای برون‌رفت از این تهاجم‌های دشمن بهترین سلاح جوانان نماز است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران رمز موفقیت انسان در زندگی را نماز خواندن و اتصال به خداوند در مساجد دانست و بیان داشت: دستاوردهای نظام و انقلاب در مساجد شکل گرفت.

*دامنه فعالیت کانون‌های فرهنگی مساجد افزایش یابد

ابراهیمی یکی از مسائل مهم امروزی را ترویج فرهنگ نورانی نماز و مسجد محوری برشمرد و گفت: کانون‌های فرهنگی مساجد باید دامنه فعالیت خود را گسترش دهد.

وی اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی مساجد برای تحقق اهداف عالیه خود و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری نیازمند یک مدیریت قوی است.

مدیرکل فرهنگی و ارشاد اسلامی مازندران تاکید کرد: اردوهای تفریحی و توریستی، مباحث دینی و کرسی‌های آزاداندیشی باید در قالب کانون‌های فرهنگی مساجد تشکیل شود.

* جوانان امروزی در پرتگاه تبلیغ ضد اسلامی قرار دارند

ابراهیمی با بیان اینکه جوانان امروزی در پرتگاه تهاجم فرهنگی و تبلیغ ضداسلامی قرار دارند، افزود: باید جایگاه مساجد و کانون‌های فرهنگی در بین جامعه و جوانان تقویت شود.

وی بر ترویج فرهنگ مسجد محوری در جامعه تاکید کرد و بیان داشت: جوانان مسجدی ایران اسلامی برای این انقلاب و نظام بهای سنگینی پرداخت کردند.

ابراهیمی با تقدیر از حضور استاندار مازندران در آیین تجلیل از فعالان فرهنگی مساجد این استان، گفت: با توجه به اینکه استاندار مازندران در جلسه شورای اداری پایان سال مازندران حضور داشت، اما با اشتیاق در جمع مسئولان کانون‌های فرهنگی مساجد حضور یافت که این مسئله جای تقدیر و افتخار دارد.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ مسجد محوری هیچگاه در بین تهاجم‌های دشمنان تضعیف نمی‌شود، افزود: پایه‌گذاری هرگونه مسئله در مساجد باید محور ولایت فقیه باشد.

*انتقاد از نبود نماز خانه‌های بین‌راهی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران با بیان اینکه در مساجد باید سطح دشمن‌شناسی افراد افزایش پیدا کند، بیان داشت: مساجد ثروت‌های معنوی کشور هستند که باید از این موضوع به درستی حراست کنیم.

ابراهیمی با انتقاد از نبود نماز خانه‌های بین‌راهی در استان مازندران، گفت: برپایی چادرهای مسافرتی برای نماز خانه‌های زیبنده فرهنگ غنی استان مازندران نیست.

وی از وجود 4 هزار و 450 مسجد در استان مازندران خبر داد و بیان کرد: 936 کانون فرهنگی مساجد در سطح استان مازندران در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/86003/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول