اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه نظارت برکانون های مساجد کردستان خبر داد؛

فعالیت 230 کانون فرهنگی هنری مساجد در روستاهای کردستان

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان از فعالیت 230 کانون در روستاهای این استان خبر داد.

فعالیت 230 کانون فرهنگی هنری مساجد در روستاهای کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، کامل گلباغی ظهر امروز در مراسم تجلیل از فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان که در تالار فروردین مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌های بیست و یکمین سالروز تاسیس کانون‌های مساجد در سراسر کشور از 14 اسفند آغاز شده و تا 22 همین ماه ادامه دارد.

وی افزود: مراسم تجلیل از فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و اهدای 6 هزار جلد کتاب در بین کانون‌های مساجد از برنامه‌های شاخص گرامیداشت سالروز تشکیل ستاد عالی کانون‌های مساجد در کردستان است.

گلباغی خاطرنشان کرد:‌ دیدار با شخصیت‌های برجسته استان، افتتاح کانون‌های تازه تأسیس، اهدای تجهیزات و اقلام فرهنگی به کانون‌های سطح استان و انتشار مکتوب برنامه‌ها و فعالیت‌های این ستاد از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این ایام است.

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان از فعالیت 332 کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد استان خبر داد.

گلباغی افزود: 230 کانون روستایی و 102 کانون نیز در شهرهای استان مشغول فعالیت هستند که با توجه به برنامه پنجم توسعه در راستای تجهیز یک چهارم مساجد به کانون‌های فرهنگی هنری تا پایان سال 94 تعداد کانون‌های مساجد کردستان باید به 523 باب برسد.

وی از فعالیت 14 کانون تخصصی و خانه دیجیتال و 19 خانه نور در سطح استان خبر داد و افزود: در حال حاضر 26 هزار نفر عضو کانون‌های مساجد این استان هستند.

در ادامه این مراسم نیز تعدادی از مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان دغدغه‌ها و مشکلات حوزه فعالیت خود را با مسئولان استان در میان گذاشتند و خواستار حمایت هرچه بیشتر از فعالیت‌های فرهنگی و دینی با محوریت این کانون‌ها شدند.

تجلیل از 30 نفر از مدیران مسئول، رابطان فرهنگی و فعالان علمی، پژوهشی و قرآنی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان و ارائه برنامه تواشیح به زبان‌های کردی، فارسی و عربی از دیگر برنامه‌های مراسم گرامیداشت 18 اسفند سالروز تأسیس کانون‌های مساجد در استان کردستان بود.

انتهای پیام/79006/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول