اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمانشاه مطرح کرد

مساجد بسترساز شکوفایی تمدن والای انسانی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه مساجد را بسترساز شکوفایی تمدن والای انسانی عنوان کرد و گفت: توسعه فرهنگی مساجد باید در اولویت قرار گیرد.

مساجد بسترساز شکوفایی تمدن والای انسانی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمدابراهیم رحیمی‌زنگنه ظهر امروز در مراسم تجلیل از فعالان فرهنگی مساجد استان کرمانشاه گفت: مساجد بستر بزرگ تمدن اسلامی بوده‌اند.

وی با بیان اینکه توسعه فرهنگی مساجد باید در اولویت قرار گیرد، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های فرهنگی مساجد باید در قالب کانون‌های فرهنگی مساجد جوشش داشته باشند.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به وجود 130 کانون فرهنگی هنری در 220 مسجد شهر کرمانشاه یادآور شد: کانون‌های فرهنگی هنری از سرمایه‌های جامعه محسوب می‌شوند.

رحیمی‌زنگنه اظهار کرد: فعالان فرهنگی مساجد با استفاده از خردجمعی به اجرای برنامه‌های مردم‌محور در کانون‌های فرهنگی اقدام کنند چراکه این کانون‌ها زمینه انجام کارها و اقدامات فرهنگی گسترده‌ای دارند.

وی با تاکید بر لزوم طراحی محلات جدید با محوریت مساجد تصریح کرد: کشور ایران اسلامی به‌ عنوان داعیه‌دار تمدن بزرگ اسلامی شناخته شده است.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: با انجام کارهای فرهنگی تاثیرگذار آموزه‌های دینی را در بستر فرهنگ و هنر می‌توان بهتر انتقال داد که این امر منجر به بازتاب و تجلی آموزه‌های اسلامی می‌شود.

به گفته رحیمی‌زنگنه، فعالیت‌های فرهنگی هنری باید به‌ صورت خودجوش باشد و جوانان و نوجوانان خود را در برنامه‌های فرهنگی مساجد موثر قلمداد کنند.

وی خاطرنشان کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه خود را متولی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌داند و در راستای تقویت فرهنگ و هنر استان با این کانون‌ها همکاری می‌کند تا بسترساز شکوفایی تمدن والای انسانی شوند.

انتهای پیام/2700/م30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول