اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی اعلام کرد

فعالیت ایستگاه‌های هواشناسی برای سلامت ناوبری هوایی آذربایجان غربی

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: ایستگاه‌های هواشناسی در سلامت ناوبری هوایی آذربایجان غربی فعالیت می‌کنند.

فعالیت ایستگاه‌های هواشناسی برای سلامت ناوبری هوایی آذربایجان غربی

فرخ مطلبی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به تشکیلات سازمان هواشناسی کشور، اظهار داشت: سازمان هواشناسی کشور تا سال 74 شامل 10 منطقه هواشناسی فعال در سطح کشور بود.

وی به فعالیت تشکیلات سازمان هواشناسی کشور در آذربایجان غربی در سال‌های قبل از سال 74 اشاره کرد و گفت: آذربایجان غربی به همراه استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان و اردبیل در یک مجموعه با عنوان هواشناسی شمال غرب کشور فعالیت می‌کردند.

مطلبی‌فر با اشاره به تصویب چارت سازمانی هواشناسی آذربایجان غربی در سال 74، خاطرنشان کرد: هواشناسی آذربایجان غربی پس از آن سال فعالیت خود را به صورت مستقل آغاز کرد.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به نخستین ایستگاه هواشناسی سینوپتیک در آذربایجان غربی، افزود: این ایستگاه در سال 1330 در محل پاساژ صولت ارومیه احداث و پس از 17 سال به فرودگاه ارومیه منتقل شد.

وی به گسترش سیستم‌های مخابراتی و ... مرکز سوئیچینگ هواشناسی آذربایجان غربی اشاره کرد و اذعان داشت:هم اکنون هشت کارشناس هواشناسی به صورت شبانه روزی مشغول ثبت و جمع آوری گزارشات هواشناسی استان به مرکز کشور هستند.

مطلبی‌فر اضافه کرد: دومین ایستگاه قدیمی استان در شهر خوی در سال 1344 تاسیس شد.

وی به فعالیت ایستگاه‌های هواشناسی در سلامت ناوبری هوایی استان اشاره کرد و گفت: در هواشناسی خوی جمعاً شش کارشناس هواشناسی 24 ساعته اطلاعات هواشناسی را ثبت و گزارش می‌کنند.

انتهای پیام/61010/ت20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول