اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هواشناسی گیلان:

رادار هواشناسی بندر کیاشهر راه‌اندازی شد

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: رادار هواشناسی بندر کیاشهر به منظور پیش‌بینی صد درصدی وضعیت جوی گیلان بهمن امسال راه‌اندازی شده است.

رادار هواشناسی بندر کیاشهر راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدمهدی صادقیان ظهر امروز در جلسه شورای آب گیلان اظهار کرد: متنوع‌ترین اقلیم جوی کشور مربوط به گیلان است.

وی میانگین بارندگی از سال 1960 تا 2012 میلادی در گیلان را یک‌هزار و 50 میلی‌متر عنوان کرد و افزود: منجیل کمترین بارندگی را در گیلان دارد.

صادقیان با بیان اینکه گیلان در تمام ماه‌های سال بارندگی دارد، تصریح کرد: سالانه مدت 135 روز معادل چهار ماه از سال در استان بارندگی داریم.

مدیرکل هواشناسی گیلان بیشترین بارندگی را مربوط به مهر ماه با 260 میلی‌متر دانست و بیان کرد: سال‌های 83، 86 و 92 برف سنگین در گیلان باریده است.

وی ارتفای برف در سال 83 را 170 سانتی‌متر ذکر کرد و گفت: حجم بارش برف از 11 تا 15 بهمن امسال مطابق با سال 86 بود.

صادقیان بارش برف امسال را بسیار گسترده‌تر از سال‌های 83 و 86 خواند و یادآور شد: ارتفاع برف در آبکنار انزلی به دو متر رسیده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه منابع آبی استان قابل ذخیره‌سازی و بهره‌برداری مناسب نیست، خاطرنشان کرد: امسال میانگین بارندگی 600 میلی‌متر است و 27 درصد نسبت به سال گذشته افزایش بارندگی داریم.

وی از 120 میلی‌متر بارندگی اسفند جاری در گیلان خبر داد و اظهار کرد: میزان بارندگی از اسفند امسال تا خرداد 93 در استان طبیعی پیش‌بینی شده است

صادقیان با اشاره به افزایش نیم تا 1.5 درصدی دما در بهار سال 93، تصریح کرد: پیش‌بینی‌های کوتاه مدت هواشناسی گیلان تا 97 درصد تحقق پیدا کرده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان به راه‌اندازی رادار بندر کیاشهر در بهمن امسال اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی رادار مذکور پیش‌بینی هواشناسی استان را به 100 درصد نزدیک کرده است.

انتهای پیام/84001/ق20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول