اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امور عشایر استان اصفهان در سالی که گذشت

احداث 9 دستگاه حمام خورشیدی برای عشایر/آبرسانی به 4000 خانوار

مسئول هماهنگی امور عشایر استان اصفهان گفت: در سال 92 برای 4000 خانوار آب شرب و آبرسانی سیار انجام شد، 5 باب چشمه وآبشخور بهسازی شد، و 8 منبع ذخیره کوچک آب آشامیدنی احداث شد.

احداث 9 دستگاه حمام خورشیدی برای عشایر/آبرسانی به 4000 خانوار

محمدرضا خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت عشایر استان و خدمات ارائه شده به آن‌ها در طول سال 92  اظهار کرد: امور عشایر استان در سال 92 عملکرد خوبی داشت.

وی ادامه داد: در سال 92 حدود 47 هزار سیلندر گاز و 100 هزار لیتر نفت سفید میان عشایر استان توزیع شد.

مسئول هماهنگی امور عشایر استان اصفهان اضافه کرد: 9 دستگاه حمام خورشیدی در این سال برای عشایر احداث شده، به حدود 180 خانوار عشایر برای صاحب خانه شدن کمک شده و سایت اسکان عشایر برای 300 خانوار تکمیل شده است.

وی افزود: برای تامین آب کشاورزی عشایر اقدام به احداث استخر ذخیره آب به میزان 3300 متر مکعب کردیم، علاوه بر آن خط انتقال آب با لوله جهت اراضی عشایر به طول حدود 8 کیلومتر ایجاد شده، یک حلقه چاه حفر و تجهیز شده و 5 رشته قنات لای‌روبی شده است.

خلیلی با بیان این‌که در ارتباط با نگهداری و مرمت ایل راه‌ها نیز اقدامات فراوانی شکل گرفت ابراز کرد: در سال 92 برای 1070 کیلومتر راه عملیات نگهداری انجام شد، همچنین حدود 12 کیلومتر راه تکمیل و احداث شد.

وی گفت: در تامین آب شرب نیز اقدامات زیادی انجام شد برای نمونه برای 4000 خانوار آب شرب و آبرسانی سیار انجام شد، 5 باب چشمه  و آبشخور بهسازی شد، و 8 منبع ذخیره کوچک آب آشامیدنی احداث شد.

مسئول هماهنگی امور عشایر استان اصفهان تصریح کرد: در سال 92 حدود 6000 نفر در زمینه‌های آموزش و ترویج کشاورزی، صنایع دستی، فنی‌حرفه‌ای و... آموزش دیدند.

وی تاکید کرد: توزیع نهاده‌ها و کمک به الگوی کشت نیز به میزان 10 هکتار انجام گرفت.

انتهای پیام/63028/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول