اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سمیرم خبر داد

استفاده از اقدامات ایجابی برای مدیریت کوچ عشایر

فرماندار سمیرم گفت: در راستای کنترل و مدیریت کوچ عشایر، اقدامات ایجابی جایگزین اقدامات سلبی شود.

استفاده از اقدامات ایجابی برای مدیریت کوچ عشایر

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، حامد منیری ظهر امروز در نشستی در اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان پیرامون مدیریت کوچ عشایر بر هماهنگی مدیریت کوچ با استان‌های همجوار عشایرنشین تأکید کرد و اظهار داشت: در راستای کنترل کوچ عشایر اقدامات ایجابی از جمله فعالیت‌های فرهنگی و جلسات توجیهی باید جایگزین اقدامات سلبی شود که در غیر این صورت موجب خسارت به عشایر، مراتع و دستگاه‌های اجرائی می‌شود.

وی با بیان اینکه ورود زود هنگام دام عشایر به مراتع سبب تخریب و فقر مراتع و کاهش ظرفیت مراتع می‌شود، افزود: اجرای این طرح به حفظ و احیاء مراتع و کاهش روان آب‌ها و نفوذپذیری خاک مراتع کمک می‌کند و در همین راستا کنترل و مدیریت کوچ  دام عشایر نیازمند تدابیر ویژه است.

فرماندار سمیرم از عشایر با عنوان ذخایر مملکت یاد کرد و افزود: عشایر همواره پشتیبان نظام بودند و مسئولان نظام هم باید پشتیبان عشایر باشند.

وی تصریح کرد: مراتع حافظ منافع عشایر، و عشایر بزرگ‌ترین حافظان منابع طبیعی و مراتع هستند که باید با برگزاری جلساتی در این زمینه راهنمایی شوند.

به گزارش فارس، شهرستان سمیرم با455 هزار هکتار عرصه ملی و 330 هزار هکتار مرتع و جنگل طبیعی است که حدود 4 هزار و 500 خانوار عشایری ییلاق خود را در سمیرم سپری می‌کنند.

انتهای پیام/2301/ذ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول