اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام نوروز صورت می‌گیرد

برپایی 10 سیاه‌چادر عشایری در کرمان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: در طول ایام نوروز، 10 سیاه‌چادر عشایری در شهرستان‌های استان برپا می‌شود.

برپایی 10 سیاه‌چادر عشایری در کرمان

محمدحسین تجلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: در طول ایام نوروز، 10 سیاه‌چادر عشایری با همکاری شهرداری و اداره کل عشایری در مرکز استان و شهرستان‌های بافت، سیرجان، بم، جیرفت و... برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه در این سیاه‌چادرها انواع مختلف محصولات محلی و غذاهای سنتی عرضه و به فروش می‌رسد، بیان داشت: در مناطق عشایری نیز محصولات محلی مناسبی تهیه و هر ساله در اختیار مسافران نوروزی قرار می‌گیرد.

تجلی ادامه داد: سال گذشته در نقاط مختلف استان نیز اقدام به برپایی چندین سیاه‌چادر عشایری کردیم که این سیاه چادرها بسیار مورد استقبال و توجه گردشگران و مسافران نوروزی قرار گرفت.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از برپایی پنج کمپ در مبادی ورودی استان خبر داد و گفت: این کمپ‌ها به صورت مشترک توسط اداره کل میراث فرهنگی، نیروی انتظامی، هلال‌احمر و علوم پزشکی برپا می‌شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: آمادگی تمام مراکز اقامتی استان کرمان اعم از هتل، مهمانپذیر و پانسیون با بیش از 3 هزار و 500 تخت نیز از اولویت‌های اداره کل میراث فرهنگی استان است.

انتهای پیام/2446/ق20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول