اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

معرفی فرهنگ قرآنی وظیفه‌ای همگانی است

فرماندار شهرستان خلخال گفت: معرفی فرهنگ قرآنی وظیفه‌ همگانی و شرعی است.

معرفی فرهنگ قرآنی وظیفه‌ای همگانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مهدی احمدی عصر امروز در حاشیه مراسم تجلیل از موسسه قرآنی برتر کشور اظهار داشت: معرفی فرهنگ قرآنی وظیفه‌ همگانی و شرعی است.

وی تصریح کرد: تمامی ظرفیت‌های این شهرستان را به کار می‌گیریم تا فرهنگ متعالی قرآن در جایگاه معنوی و فرهنگی خود ارتقا یابد.

احمدی در ادامه سخنان خود به فعالیت هفت موسسه و خانه قرآن در شهرستان خلخال اشاره کرد و افزود: ما شاگرد این فرهنگ قرآنی هستیم و قرآن نباید در خانواده و جامعه فراموش شده و بعضا در کنج طاقچه‌ها دیده شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: این کتاب حیات‌بخش راهنمای زندگی اقشار مختلف جامعه است و درس‌های قرآنی پایانی ندارد.

وی در ادامه اضافه کرد: نیاز است در جامعه اسلامی که داعیه اسلام و اجرای دستورات و فرامین الهی را داریم و پایه و اساس این دین آسمانی کتاب ارزشمند و الهی قرآن است با توجه زیاد فرهنگ متعالی قرآن را بیشتر در جامعه به کار گیریم و آن را معرفی کنیم.

فرماندار خلخال با اشاره به حمایت از موسسات قرآنی شهرستان خلخال بیان کرد: تلاش ارزشمند موسسه قرآنی هجرت خلخال قابل بسی تقدیر است که در بین موسسات استان و کشور به چنین افتخاری دست یافته و موجبات سربلندی علاقمندان به قرآن و شهرستان را فراهم کرده است.

احمدی با تشکر از فعالان قرآنی شهرستان یادآور شد: تنها راه شناساندن قرآن و القا این فرهنگ آسمانی به جامعه تقویت فعالیت این چنین موسسات بوده که با تلاش‌های دلسوزانه توانسته‌اند به عنوان موسسه برتر کشوری در سال 92 معرفی شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: در شورای فرهنگی شهرستان موسسات قرآنی نیز جایگاه ویژه‌ای دارند و از این پس در جلسات و مباحث مربوط به قرآن از مجریان موسسات قرآنی شهرستان نیز دعوت و از مباحث ارزشمند قرآنی بیشتر استفاده می‌شود.

این مسئول گفت: مباحث قرآنی حائز توجه بیشتر است چرا که یک برنامه اصولی در راستای هدایت بشریت بوده و اقشار مختلف باید به این جهت سوق داده شوند.

 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بیش از 160 موسسه و خانه قرآنی فعال در استان اردبیل وجود دارد که موسسه قرآنی هجرت خلخال زیر نظر دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان توانسته رتبه برتر کشوری را کسب کند.

انتهای پیام/62008/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول