اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیش از ظهر امروز صورت گرفت

برگزاری نخستین مجمع عمومی فعالان قرآنی شهرستان بهار

اولین مجمع عمومی اساتید، قاریان، حافظان و فعالان قرآنی شهرستان بهار برگزار شد.

برگزاری نخستین مجمع عمومی فعالان قرآنی شهرستان بهار

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، پیش از ظهر امروز اولین مجمع عمومی اساتید، قاریان، حافظان و فعالان قرآنی شهرستان بهار در محل دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد.

در این نشست مدیر بنیاد قرآن استان همدان گفت: برگزاری چنین نشست‌هایی برای ترویج فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه اسلامی ایران و انسجام بین فعالان قرآنی است.

جواد صدیق اضافه کرد: فعالان قرآنی باید به صورت هدفمند عمل کنند و سطح علمی خود را بالا برند و از ظرفیت‌ها برای توسعه فرهنگ قرآنی و فعال و پویا کردن فرهنگ قرآنی استفاده شود.

وی خواستار توجه و حمایت‌های مالی و حقوقی به مجمع شد و گفت: با این حمایت‌ها فعالیت‌های مجمع پررنگ‌تر خواهد شد.

مدیر بنیاد قرآن استان همدان ادامه داد: جامعه ایران جامعه‌ای مبتنی بر ارزش‌های والای دینی است که ترویج فرهنگ دینی و تقویت بنیه‌های دینی آن جزو لاینفک این جامعه به شمار می‌رود.

مدیر بنیاد قرآن استان همدان اظهار داشت: توجه به آیات قرآن کریم مسیر هدایت انسان به سوی رشد و کمال فراهم می‌کند که بدون شک کسانی‌ که با قرآن کریم مأنوس هستند، مسیر زندگی دنیا را به سلامت طی می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر حفظ و درک مفاهیم قرآن کریم در کنار یکدیگر مورد توجه قرار گیرد، نتیجه‌ای بسیار عالی به همراه خواهد داشت و به برکات انقلاب کشور فعالان قرآنی روز به روز بیشتر می‌شوند.

صدیق افزود: استمرار و بقای هر جامعه نیز مستلزم انتقال مجموعه باورها، ارزش‌‏ها، رفتارها، گرایش‌‏ها، دانش‌‏ها و مهارت‌‏ها به نسل بعد است.

امام جمعه بهار در ادامه گفت: تلاوت، الحان و تفسیر قرآن برای آن است که انسان زندگی منزه و پرهیزکارانه‌ای داشته و در دنیا و آخرت خود را با معنویت و معرفت تزیین کند.

حجت‌الاسلام حبیب‌الله حاتم‌نیا افزود: همه موظفیم بستر مناسب برای انجام فعالیت‌های قرآنی را فراهم کنیم، چراکه مردم در همه مراحل با بهره‌گیری از هدایت و آموزه‌های قرآنی به موفقیت‌های شایانی دست یافته‌اند.

وی بر ایجاد وحدت رویه و هم‌افزایی مثبت بین دستگاه‌های قرآنی تاکید کرد و افزود: با توجه به اقداماتی که در این زمینه در سطح شهر انجام شده هنوز قرآن و قرآن‌پژوهی مهجور است و کار گسترده‌ای که در سطح جامعه قابل عرضه و مورد بهره‌برداری عموم باشد، انجام نشده است.

امام جمعه بهار افزود: تشکیل بانک اطلاعاتی از فعالان و حافظان قرآن و تشکل‌های قرآنی در شهرستان ضروری است.

وی تصریح کرد: با تشکیل این مجمع ضمن برقراری تعامل سازنده بین مؤسسات قرآنی و ادارات شهرستان، شناسایی فعالان قرآنی در چنین نشست‌هایی امکان‌پذیر خواهد بود.

سپس حمیدرضا قاسمی جمشید، صادق عبد خدا، مهدی غفاری نوین، محمدرضا یاری و مهدی رباطی به عنوان اعضای اصلی مجمع عمومی و فریدون خلیلی، حسین زرین و محسن ایوبی به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند.

انتهای پیام/89028/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول