اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی مازندران خبر داد

اجرای 207 طرح در مرکز تحقیقات کشاورزی مازندران

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی مازندران گفت: امسال 207 طرح تحقیقاتی در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی مازندران به اجرا در آمد که در پی آن 10 مقاله در سطح بین‌المللی ارائه شد.

اجرای 207 طرح در مرکز تحقیقات کشاورزی مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، مجتبی محمودی در نشست مشترک محققان این مرکز با رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار داشت: در 30 سال اخیر تعداد یک هزار و 450 طرح تحقیقاتی در این مرکز اجرا شد که سالانه بین 180 تا 230 طرح تحقیقاتی به مرحله اجرا درآمده و هر سال نیز 50 گزارش نهایی به بهره‌برداران ارائه شد.

وی با بیان اینکه این مرکز از بزرگ‌ترین مراکز تحقیقاتی در سطح کشور محسوب می‌شود، افزود: معرفی ارقام جدید گندم نظیر آرتا، مغان، دریا، مروارید و گنبد که متحمل به بیماری‌های رایج منطقه از جمله زنگ و فوزاریوم غلات هستند از جمله کارهای تحقیقاتی این مرکز است که منجر به افزایش عملکرد تا یک هزار و 500 کیلوگرم در هکتار شده است.

محمودی از معرفی ارقام جدید ذرت نظیر دهقان و فجر برای کشت دوم خبر داد و اظهار داشت: ارقام کلزا شامل ساریگل، هیبرید هایولا 401 و ظفر از دستاوردهای تحقیقاتی این مرکز هستند که برای کشت در مناطق مختلف استان مورد آزمایش و بررسی قرار گرفته است.

وی گفت: مازندران به عنوان نخستین استان در تهیه و ارائه نقشه جامع خاک‌شناسی اقدام کرده که در آن مناطق مختلف از گلوگاه تا رامسر مورد آزمایش خاک‌شناسی قرار گرفت.

انتهای پیام/2296/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول