اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مکانیزاسیون جهاد کشاورزی همدان:

ادوات نوین وارد بخش کشاورزی همدان می‌شود

مدیر مکانیزاسیون جهاد کشاورزی همدان گفت: بر اساس سیاست‌های انجام شده، علاوه بر تجهیز ناوگان کشاورزی استان، یک سری ادوات الگویی و نوین کشاورزی مانند کماین برداشت هیدرولیک وارد سیستم بخش کشاورزی می‌شود.

ادوات نوین وارد بخش کشاورزی همدان می‌شود

اکبر راستار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: در حال حاضر در استان همدان 780 کمباین و حدود 23 هزار و 400 مورد انواع مختلف تراکتور در بخش کشاورزی استان همدان وجود دارد.

وی با بیان اینکه ضریب مکانیزاسیون در بخش کشاورزی شاخص‌های مختلفی در قالب ضرایب و درجه مکانیزاسیون دارد، گفت: قرار بر این است که تا انتهای برنامه پنجم توسعه ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در استان به 1.5 اسب بخار در هکتار برسد.

مدیر مکانیزاسیون جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه بر اساس ترسیم برنامه پنج‌ساله، تا پایان سال 91، 6 صدم درصد در بحث مکانیزاسیون جلوتر هستیم، افزود: در حال حاضر با توزیعی که در بحث ماشین‌آلات کشاورزی در همدان صورت گرفته، بی شک این رقم ارتقای بیشتری یافته است.

وی با بیان اشاره به طرح تجهیز ناوگان کشاورزی در استان همدان، عنوان داشت: بر این اساس ماشین‌آلات کشاورزی که فرسوده شده‌اند با ماشین‌آلات جدید جایگزین خواهند شد.

راستار ادامه داد: بر اساس سیاست‌های انجام شده، علاوه بر تجهیز ناوگان کشاورزی استان همدان، یک سری ادوات الگویی و نوین کشاورزی مانند کمباین برداشت هیدرولیک، کمباین برداشت چغندر و ماشین‌های مخصوص کشاورزی حفاظتی نیز وارد سیستم بخش کشاورزی خواهد شد.

وی عنوان داشت: در حال حاضر در راستای تحقق بحث وارد کردن ادوات الگویی و نوین کشاورزی در استان همدان در سمپاشی‌ها درصدد استفاده از سمپاشی‌های توربینی هستیم که برد بسیار بیشتری دارد.

مدیر مکانیزاسیون جهاد کشاورزی همدان ابراز داشت: طبق برنامه پنجم توسعه تا پایان سال 93 در استان همدان هم ضریب مکانیزاسیون و هم درجه مکانیزاسیون باید ارتقا یابد.

وی عنوان کرد: تشکل‌ها و شرکت‌های خدمات مکانیزه نیز در سال آینده باید افرایش پیدا کند که بر این اساس همگامی و روند مطلوبی در جهاد کشاورزی دنبال خواهد شد.

راستار افزود: در سال آینده علاوه بر اهداف ترسیم شده باید سیستم‌های فرسوده ماشین‌های کشاورزی در استان همدان نوسازی و تجهیز شود.

وی ابراز داشت: اگر دستگاه نوین و الگویی در بخش کشاورزی کشور وجود داشته باشد که با شرایط اقلیم و شرایط کشاورزی استان همدان همخوانی داشته باشد نیز وارد استان همدان خواهد شد.

انتهای پیام/89004/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول