اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر:

حرمت نگه داشتن ایام فاطمیه واجب و ضروری است

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر بر ضرورت حفظ حرمت ایام فاطمیه توسط مسافران و طبیعت‌گردان تأکید کرد.

حرمت نگه داشتن ایام فاطمیه واجب و ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، بابک شمس ناتری شامگاه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان بر لزوم حفظ حرمت دهه فاطمیه در ایام نوروز تأکید کرد و اظهار داشت: برای حفظ تعظیم شعائر دینی و ارزش‌های اسلامی همه باید تلاش کنیم و در این راستا فرهنگسازی باید صورت گیرد و گام‌های اصولی در این حوزه برداشته شود.

وی ادامه داد: معتقد هستیم حفظ شأنیت حضرت زهرا (س) در ایام نوروز ضرورت دارد و نوروز 93 که با دهه اول ایام فاطمیه تقارن دارد بنابراین در کنار پرداختن به برنامه‌های نوروزی و انجام این مراسم، باید حفظ حرمت هم داشته باشیم و خدای نکرده رفتاری صورت نگیرد که آن شأنیت آسیب ببیند.

شمس ناتری بیان کرد: همانطور که شهرستان نوشهر آمادگی میزبانی فرهنگی از گردشگران نوروزی را دارد  و تلاش بر میهمان‌نوازی مطلوب است از سویی دیگر انتظار داریم تا مسافران و مهمانان نیز با رعایت موازین و مباحث اخلاقی با ما همراهی کنند.

وی عنوان کرد: مردم ایران اسلامی خونگرم و با محبت هستند و دارای اعتقادات دینی و مذهبی هستند و مطمئن هستیم که مباحث دینی و اخلاقی و حفظ حرمت ایام فاطمیه رعایت خواهد شد و اگر اکنون بر اینگونه مسائل تاکید می‌شود به جهت یادآوری و در راستای اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی است چون می‌خواهیم اقدامات مانند گذشته با رعایت و حفظ احترام به مقدسات باشد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر عنوان داشت: عید نوروز مطابق با دین اسلام و با رعایت حفظ شرعیات دین همراه بود بنابراین نه تنها منافاتی با ارزش‌های دینی ندارد بلکه اعمالی مانند نوعدوستی، دید و بازدید، نظافت قبل از آغاز سال جدید، صلح و دوستی و... از توصیه‌های مکرر و آموزه‌های دینی ما است.

وی یادآور شد: تقارن ایام فاطمیه با نوروز برای ما یک پیام ارزشمند را نیز به همراه دارد یعنی فاطمی رفتار کنیم.

این مسئول ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا (س) از فقرا دستگیری می‌کردند و به مستمندان و نیازمندان واقعی کمک می‌کردند و چقدر خوب است که ما نیز قبل از عید نوروز رفتار فاطمی از خود نشان داده و در بهتر شدن ایام برای همنوعان قدمی برداریم.

وی تأکید کرد: چه خوب است که بانوان جامعه ما از رفتار حضرت زهرا (س) و از صبوری‌ها، گذشته‌ها، ولایتمداری، عبادت همیشگی، بصیرت و معرفتی که این بانوی بزرگ اسلام داشتند همواره الگو بگیرند.

شمس ناتری در پایان متذکر شد: امیدواریم سالی که قرار است نو شود و رمز ماندگاری این سال با ذکر مبارک «یا زهرا» باشد سالی خوب همراه با رفتار فاطمی باشد و دغدغه مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی را نیز پاس بداریم.

انتهای پیام/86019/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول