اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی:

طرح نوروزی آرامش بهاری در 60 بقعه شاخص استان مرکزی اجرا می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در 60 بقعه شاخص این استان خبر داد.

طرح نوروزی آرامش بهاری در 60 بقعه شاخص استان مرکزی اجرا می‌شود

حجت‌الاسلام آیت‌الله عباسیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این طرح از 28 اسفند ماه سال جاری تا نهم فروردین 93 در 60 بقعه شاخص استان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: این طرح با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، تقویت بنیه اعتقادی و باورهای دینی مردم، تبلیغ و ترویج ارزش‌های دینی، معرفی و شناساندن بقعه، خدمات رسانی مطلوب به زائرین و... برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار داشت: خدمات رسانی مطلوب و متناسب با تعداد زائرین، شناساندن بیشتر امامزادگان، تبلیغ و ترویج ارزش‌های دینی و... با اجرای طرح آرامش بهاری در سطح جامعه عملی می‌شود.

عباسیان با اشاره به اینکه در قالب اجرای طرح آرامش بهاری برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده است، گفت: برپایی غرفه گفتمان دینی با استفاده از حضور اساتید حوزه پیرامون مسائل و مباحث دینی، غرفه پاسخگویی به مسائل شرعی، غرفه مشاوره در امور خانواده و سبک زندگی اسلامی، غرفه کودکان به منظور پرکردن اوقات فراغت آنها، غرفه همه واقف باشیم با هدف تبلیغ فرهنگ وقف، برپایی نمایشگاه و معرفی دستاوردهای هر بقعه و همچنین دستاوردهای اوقاف و امور خیریه در طول سالیان گذشته و... در 60 بقعه شاخص محل اجرای طرح آرامش بهاری در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی برگزاری آیین تحویل سال نو با توجه به اعتقاد مردم به امامزداگان و واسطه قرار دادن آنها برای داشتن سالی توام با موفقیت با حضور مداحان و سخنرانان برجسته، برپایی نماز جماعت در ایام نوروز و خدمات رسانی متناسب با هر بقعه از دیگر برنامه‌های قابل اجرا در طول برگزاری طرح آرامش بهاری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی افزود: حدودا 10 امامزاده اعم از امامزاده بی‌بی فاطمه صغری(س) سیاوشان آشتیان، امامزاده سید اسحاق(ع) ساوه، اشموعیل نبی(ع) و... دارای محل اقامت یک روزه برای زائرین هستند.

انتهای پیام/87012/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول